FraLa-Op-reis.reismee.nl

Onzin

Een boeiend verslag van hetgeen er in onze handbagage mee gaat naar Sardinië is niet echt pagina vullend. Hetzelfde geldt overigens voor een omschrijving van het ‘hand'-koffertje zelf.

Ryanair hoopt vurig, dat het de voorgeschreven dimensies, dan wel het maximale gewicht zal overschrijden om zo de voor deze vlucht ontbrekende muntjes alsnog te kunnen innen. Eén simpele overschrijding van welke ‘maat'-regel dan ook zal in dit geval de vluchtprijs (v.v.) meer dan verdubbelen. Maar zelfs bij een dergelijke vorm van ergernis blijft het een lachwekkend prijskaartje. Niettemin ben ik voorbereid op dit soort ‘slimmigheden'. Mochten er weegverschillen tussen de weegschaal in onze badkamer en het apparaat op de luchthaven zijn, dan wil ik er desnoods uitzien als een Michelin-mannetje. In een beetje slobbervest is in het algemeen plaats voor 6 spijkerbroeken. Prefereer ik boven het betalen van Euri aan Ryanair.

'The airline we love to hate' roept men in Groot Brittanië. Kan ik mij iets bij voorstellen. Maar een ferme dosis respect is eveneens op zijn plaats. Als ik mijn cijfertjes goed onthouden heb, vervoert Ryanair jaarlijks meer passagiers dan er op onze nationale luchthaven Schiphol worden afgehandeld.

Bij gebrek aan verdere vertelsels dan maar wat onzin. (Bezig zijn met taal kan best leuk zijn. Vertalen en het Gaaikema-se ‘hertalen' heeft ook wel iets. Slechts be-talen is bepaald geen hobby van mij.)

Kenmerkend voor een nog te schrijven verhaal of artikel: Zinloos

Droeg men vroeger in Indonesië: Kuisheidsgordel van smaragd

Slecht opgeruimd medicijnkastje: Verbandrommel

Kloothommel. Familie van de testikelbij?

Oplosmiddel. Iets voor kruiswoordpuzzels?

Is een kweekvijver voor waterplanten?

Waarom heet een golfballetje 'golfballetje'en niet 'ribbelballetje'?

Moet je voor een bandopname bij Kwikfit zijn?

Zijn schaafwonden voorbehouden aan timmerlieden?

Is oefenstof een soort testmateriaal voor Nilfisk?

2 x 3 = 9; 6 x 3 = 24. Slechte tafelmanieren?

Van gedaante verwisselen. Dan weer schaap, dan weer wolf. Onvolkomen verwisseling geeft een wolf in schaapskleren. Ongetwijfeld van zuiver scheerwol.

Komt er zo'n zakkenwasser van een bakkenwasser aan de deur en vraagt of hij mijn bak voortaan ook mag wassen. Ik zeg: 'Je moet een bak niet wassen, die moet je vertellen.'

Keukens zijn in mijn beleving toch voornamelijk rechthoekig. Waarom noemt men zo'n vertrek aan boord van een schip dan 'kombuis'? Zowel bij 'kom' als bij 'buis' denk ik toch meer aan ronde vormen. Misschien dat een spin dit ragfijn kan uitleggen...

Een hoge positie op de klemtoonladder, respectievelijk op het gebied van afbreken heeft het woord 'waarderen'. Naast waarderen (op prijs stellen) denk ik aan het beschadigen van goederen (waar deren) en de plaatselijke cafébaas blijken van bewondering doen toekomen (waard eren).

In het verleden wel eens een biertje gekanteld in café De Peuk, al zou ik nu echt niet meer precies weten waar dit laafpaleis zich bevond. In verband met het rookverbod in de horeca vraag ik mij nu af of deze kroeg van naam is veranderd.

Veel zinnen met onzin. Genoeg voor vandaag.