FraLa-Op-reis.reismee.nl

Tenerife 6 februari zonder lectuur

Tenerife 6 februari zonder lectuur

Gelukkig had ik nog een aantal sudoko vijflingen, want anders had ik nog het risico gelopen dat ik uit pure verveling was gaan poetsen of zoiets. Zo merk je opeens dat 4 weken toch best lang is. Niet dat ik nu ga zitten klagen, maar je mist nu toch wel een paar dingen.

Dan is het zelfs prettig als je met bepaalde dingen niet zo handig bent. Zo ben ik er vandaag achter gekomen dat je voor het maken van een video met mijn oude, vertrouwde Canon op een ander knopje moet drukken dan het knopje waarmee ik voorheen heb getracht een video te maken (die ik dus uiteraard nooit meer terug kon vinden).

En als je ‘m op je camera kan vinden, moet je hem nog naar je PC of laptop overzetten. Ook dat is mij gelukt. De volgende hindernis is de video op Reismee krijgen. Dat gaat niet zomaar. Nee, nee. Om mij niet geheel duidelijke redenen, dient de video eerst op YouTube te hebben gestaan. Ik dacht dat Facebook ook goed was, maar dat bleek een misverstand. Nu is deze video dus op Facebook, op YouTube en op Reismee te zien. Wat een gedoe.

Totaal ander ‘gedoe’ is voorraadbeheer. Je kunt wel schamper vaststellen dat het weggooien dan wel achterlaten van een half lege fles niet echt een ramp is, maar een half lege fles betekent ook dat hij nog halfvol is. En dan ben ik een zunnige Hollander, die het dan toch nog maar even op stevig doorkantelen zet. Misschien dat een paar blikjes Dorada-bier mee naar Nederland mogen. De Jan Wandelaar leer ik het klokken nog wel af. Door bij het ontbijt wat extra melk te drinken, zal dat ook geen problemen geven. De wijn…? Ietsje meer dan 1 fles. Misschien moet ik nu maar even stoppen met 7-up (ja men leest het goed… 7-up) en overstappen op een Rioja.

Het klimaat en de in het algemeen zeer gunstige prijzen zullen de parkeerproblemen alleen maar doen toenemen. Er zijn voor de toeristen al zo’n 30,000 auto’s en men is t.a.v. verkeersinfarcten niet bepaald optimistisch. Ik ben hier dus nog redelijk op tijd.

Hedenavond de gisteren meegenomen loempia’s in de magnetron gedaan. Was OK, maar niet om in luid gejubel uit te barsten. Buren ook weer tevreden.

Ik heb nogmaals zitten kijken of de hoogste berg van Spanje nu wel of niet bezocht moet worden. Op basis van hetgeen via internet wordt vertoond, ben ik bang dat de Teide het zonder mij zal moeten stellen. Erg veel vulkanisch gesteente en dat boeit mij niet echt. Op Lanzarote al meer dan voldoende van dat spul gezien.

Of ik nog een keer apart wel die richting opga, of dat ik er op de dag van vertrek langs ga, is nog een punt van nadere overweging. Misschien rijd ik nog een keer naar Punto del Hidalgo. Misschien kan ik daar nu wel een parkeerplaats vinden.

Wim

Ni je er bent zou ik de Teide zeker bezoeken. Ook lava is toch mooi om te zien als het woest en onherbergzaam is :)

Jan

Gewoon doen ! Naar de top . Anders krijg je er spijt van . In Naarden lukt het niet meer !