FraLa-Op-reis.reismee.nl

Tenerife 8 februari

Tenerife 8 februari

Gek hè, maar vanmorgen was ik zomaar nieuwsgierig hoeveel volgers mijn tevreden koppie hadden bekeken . Dat kwam neer op 20% van de mensen, die bericht ontvangen dat er een nieuw bericht (of fotoserie) is verschenen. Maar niet iedereen heeft het betreffende verslag gelezen (zo’n 30% nog niet).

Gegevens waarmee je kunt gaan fantaseren. 1: Men heeft het druk in Nederland 2: Dat het mooi weer is in Tenerife gelooft men nu wel zo’n beetje en echt spannende avonturen worden er ook niet beleefd. 3: Koekoek dat je bij mooi weer een tevreden hoofd kan laten zien. Waarom de in de kou achtergebleven mensen dat nog eens inpeperen? 4: Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden is bij mij niet van toepassing. Verslagen doen het beter dan de foto’s.

Voor ik het vergeet: Wat is sinterklaas als hij met een zaklantaarn zit te spelen? Een schijnheilige.

Hoewel bij het meegenomen broodje de kaas iets van hard geworden behangstijfsel had, heeft mij dat geenszins weerhouden dit etablissement nogmaals te bezoeken (en morgen ook weer). Naast die voortreffelijke carajillo had ik vandaag een broodje met omelet. Bleek een prima keus.

Bij die door mij van een kritische noot voorziene kaas moest ik even aan de koe denken, die daarvoor ooit de melk heeft geleverd. Volgens mij eet een koe geen kaas, maar als dat wel het geval zou zijn en de betreffende koe zou een plakje van haar eigen kaas krijgen voorgeschoteld, zou zij zich vermoedelijk kapot schamen.

Zeker als het hier ter plaatse een natte boel wordt, ga ik morgen op aandrang van diverse volgers dan toch maar richting Teide. Als het daar dan ook regent, kan ik naar natte lavastenen kijken en dat lijkt mij vrij uniek. Regen en mist zouden prima argumenten vormen zeker niet met die kabelbaan nog verder naar de top te gaan. Ik heb bij helder weer genomen foto’s gezien en daar raak ik niet van in de war. Foto’s, die vanaf het parkeerterrein zijn genomen, zien er nagenoeg hetzelfde uit. En als het dan ook nog mistig is en je fotografeert iets wat egaal grijs is…

Bij al die mensen (zijn er niet zoveel, maar toch), die mij de hoogte in willen hebben, vraag ik mij af of zij ooit in Utrecht zijn geweest en of zij bij die gelegenheid ook de domtoren hebben beklommen. Je bent er immers toch…

Bij aankomst in het appartement (13/1) trof ik in de koelkast een fles bubbels aan (cava noemen ze dat hier). Aardige geste, maar ik ben niet zo van de bubbels. Vandaag zitten dubben of ik die fles aan de nieuwe buurvrouw zal schenken, of dat ik ‘m achterlaat voor de werkster, die de hut weer spic and span mag maken. Buurvrouw doceert en werkster schrobt. Ik heb dus voor deze laatste optie gekozen.

Vanavond mijn restantje Chinees in de magnetron opgewarmd. Gevolgd door een crème brûlée. Ook het huurkoetsje heeft vandaag weer een vol buikje gekregen. Ik werd gewaarschuwd dat ik over zo’n 50 km toch moest gaan tanken. Ik gooi er voor €.42,- aan euro 95 in en ik heb weer een actieradius van 500 km. Ik wil het verbruik van deze Seat niet eens echt weten. Dan zou ik mijn Epica daarna toch buitengewoon bestraffend moeten toespreken en daar houdt mijn Epica niet van (ben ik bang). Je moet zo’n bejaarde (17 jaar) niet schofferen. Hij doet het immers nog best goed. Een beetje zoals zijn ‘baasje’.

Morgen – op indringend verzoek – ga ik dus richting Teide en ik ben ook van plan zowel het ontbijt als het diner op mijn favoriete plekjes te gaan nuttigen.

Het regelmatig op een bankje zitten lezen of puzzels oplossen, is voor een mooi resultaat qua bruin worden niet de meest ideale houding. Nu was een ander kleurtje krijgen niet het hoofddoel, maar als je hier toch bent…

Net boven de knieschijf lijkt het alsof daar iemand een portie gebakken lever heeft vastgespeld. Onderbenen zijn niet echt wit, maar verschillen flink met ‘boven de knieschijf’. Afdeling ‘geen gezicht’, maar het is voorlopig nog de tijd voor lange broeken, dus van schaterlachende naar mijn benen wijzende zonaanbidders zal ik geen last hebben.

Overigens allemaal dank voor het belangstellend informeren hoe het mij met mijn voorraadbeheer vergaat. Naar omstandigheden redelijk wel. Johnnie W. gaat morgen zijn laatste slokkie aan mij offeren. Zoals voorspeld gaat een sixpack lokaal bier mee naar NL. Van de wijn is er nog een halfvolle fles, dus dat komt na mijn bezoek aan het konijnenhol waarschijnlijk nog wel goed (morgenavond). Met hoe het met de melk en de 7-up gaat zal ik jullie niet vermoeien.

Jan

Doe ons blijde tijding en mooie foto's van de Teide . Mocht hij tijdens jouw verblijf uitbarsten verlaat de plek des onheils dan tijdig .

Wim

druk in Nederland en weekend, dan zit ik niet achter laptop. Nu snel naar je verhaal over de Teide. En ja, ik zou de domtoren beklimmen als het niet zo'n benauwd trapje was gemaakt voor middeleeuwse mensen die 1.30 m waren.