FraLa-Op-reis.reismee.nl

Vakantie Tenerife 13/1 > 10/2 2024

Tenerife > Schiphol > Almere 10 febr.

Verplaatsingsdag dus. En een vrij lange. Rond 9.30 uur zal ik mijn appartement wel hebben verlaten. Carajillo en een broodje omelet zullen mijn laatste consumpties in deze streek zijn. Daarna gaat het richting zuiden met mogelijke afslagen westwaarts (stukje richting Teide waar ik gisteren niet aan toe ben gekomen) en naar de meest populaire badplaats hier. Playa de las Americas. Bij deze laatste afslag ben ik een beetje huiverig om terecht te komen in iets met een hoog Benidorm-gehalte en dan loop ik het risico spontaan huiduitslag te krijgen. Stukje richting Teide is gelukt. Playa Americas niet. Wel Los Cristianos. Druk, druk, druk.

In de voormiddag lever ik de Seat in, probeer ik (nogmaals) antieke traveler cheques in te wisselen en ga mij dan in de vertrekhal zitten vervelen. Stiekem kijken of de geplande aankomsttijd van je vlucht nog steeds geldig is. Met die kennis doe je vervolgens niets. In het verleden was dat soms wel handig om te weten. Bij flinke vertraging ging je dan toch nog maar wat plaatselijke valuta aanschaffen.

Ik had nog een bekertje yoghurt en dat zit ik nu weg te lepelen. Om dat te kunnen doen moet je wel nagels hebben, want anders zijn die bekertjes alleen nog via grof geweld met iets scherps te openen. Mooi moment om te bekennen dat de fles met het restje (ca. 50%) rode wijn het klokken gisteravond NIET heeft afgeleerd.

Als alles volgens schema verloopt ga ik 16.40 uur (17.40 NL-tijd) de lucht in en hoop een dikke 4 uur later op de happy landing van tante Suus. Dat stiekem kijken heb ik nu al gepleegd. Ziet er gezond uit, maar aan de betrouwbaarheid in zo’n vroeg stadium twijfel ik stevig. Heenvlucht vertrekt 12.11 i.p.v. 12.10…. Tuurlijk.

11 februari

Inmiddels ben ik weer thuis en heb de eerste nachtrust in mijn eigen mandje achter de rug. Vertrek van ‘mijn’ machine is dus niet 12.11 uur, maar 12.54 uur geworden. Toch slechts met 13 minuten vertraging op Tenerife geland. In omgekeerde richting hetzelfde patroon. Met redelijke vertraging de lucht in en (zelfs) exact op schematijd op Schiphol geland. Om vervolgens bijna een kwartier te taxiën…

Assistentie functioneerde dit keer aan beide kanten goed. Het was in Tenerife wel een flink eind voor je bij de betreffende balie was om in te checken. Gelukkig was daar een tweede balie voor assistentie. Ik vraag mij wel eens af of EasyJet op beide luchthavens een grote mond heeft gehad. Op Schiphol staan hun toestellen nog net niet in Badhoevedorp en op Tenerife was de situatie vergelijkbaar. Maar ik vind het een prettige maatschappij.

Op Schiphol en in de trein naar huis bedacht ik mij dat een Spaanse telefoonmaatschappij bij het zien van de Nederlandse telefoonbezitters stinkend jaloers zouden worden. In Spanje praten de mensen nog gewoon tegen elkaar. Niks appen en sms-en.

18 februari

Niet dat ik nu al weer toe ben aan vakantie, maar op de een of andere manier word ik een stuk sneller moe van Nederland. Het maakt niet uit welke Nederlandstalige tv-zender ik op welk tijdstip aanzet. Ik krijg gegarandeerd reclame voorgeschoteld. Met boodschappen waarvan ik niets begrijp.

Uiteraard is er nog geen nieuw kabinet, maar dat heb ik eerder al eens voorspeld. Trump schijnt op winst te staan en nodigt Poetin uit om maar eens te gaan stoeien met een NATO-lid dat te weinig in defensie investeert. Navalny is vermoord en mevrouw Nanninga vindt dat de rechter zich niet met politiek moet bemoeien. Kortom, vermoeidheid stort zich als vanouds over ons heen. De jeugd heeft daar ogenschijnlijk geen last van. Internationale rampspoed heeft TikTok kennelijk nog niet bereikt.

Voorts vraag ik mij de volgende zaken af:

Waarom gaan Russen eigenlijk nog stemmen?

Helpt het als je als schaatsster Irene als voornaam heb? (Wüst en Schouten zijn frappante voorbeelden.)

Heb ik vorig jaar iets gemist of waren er toen half februari ook al narcissen en krokussen aan het bloeien?

Waarom vind ik het fotograferen van bougainville leuker dan ijsbloemen op de ruiten?

Ga ik volgend jaar weer naar Tenerife?

Het uitzicht vanuit mijn appartement is een plus. Als ik 13.30 uur op de luchthaven van Tenerife ben en ik arriveer tegen 0.30 uur pas thuis, vind ik dat een min. De waargenomen temperatuur is een plus, het gebrek aan parkeerplekken op de juiste plaats een min. Het is best een mooi eiland, maar er zijn eigenlijk maar vrij weinig wegen (en teveel auto’s).

Ik zag dat het nabij Malaga in januari/februari ook prima uit te houden is. Daar in de buurt accommodatie gezien waar je voor (minimaal) 4 weken €.800,- neertelt. En vandaar is het nog maar 2,5 uur vliegen naar Tenerife Noord en dat scheelt ook weer een stukje sturen. Retourtje vanaf Malaga kost nu €.56,- Het is een overweging, maar het gaat dan wel over minimaal 5 weken… Afwachten voorlopig.

Reacties

Reacties

Sheila

Was erg leuk om te lezen en fijn dat je zo genoten hebt.
Xxxx

Paul

Je Tenerife ReisMee was weer heerlijk om te lezen Frank. Op naar een volgende reis en neem ons weer een beetje mee met je mooie verhalen.

Wim

zelf ook even vrij geweest dus nu de laatste bijdrage gelezen. Fijn dat je het leuk gehad hebt en het gedeeld hebt met ons. Malaga is zeker een aanrader! En inderdaad: easyjet doet het goed.

Erwin de Bock

Nou Frank
Ik dacht die zie ik wel aan de bar vanavond in Calp…
Helaas ben je er blijkbaar niet :-) ….
Groet
Je Zeeuwse fietsvrienden

Frank Langeveld

Hoi Erwin,

Tsja, een bar heb ik hier wel gemist. En gezellige lui om slap mee te OH-en ook wel. Ook op dit eiland kan gefietst worden en de te overbruggen hoogteverschillen zijn soms aanzienlijk. Vals plat is hier vooral vals en weinig plat. En zoals ik al heel wat keren heb geconstateerd, zijn fietsers naar mijn idee allemaal een beetje masochist. Het type "pijn is fijn". Ik zie die mensen zelden lekker blij kijken. Hooguit iets relaxter als het bergaf gaat. Nog een fijne tijd daar! Groetjes, Frank

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!