FraLa-Op-reis.reismee.nl

Ik kan wel janken

Afgelopen week zakdoeken tekort gekomen. Via handdoek zelfs naar badlaken uit moeten wijken. Wat een droefenis!

Belangrijkste reden voor mijn gehuil (waar zelfs wolven stil van zouden worden) is de lancering van joop.nl als tegenwicht voor geenstijl.nl.

Nu had ik geenstijl.nl al eens een keer bekeken, omdat iemand (ten onrechte) dacht, dat ik mij daar wel thuis zou voelen. Hoewel ik 'Porky's pikante pretpark' nimmer heb aanschouwd, leek het mij niet onlogisch een bepaalde geestverwantschap met ‘geenstijl.nl' te mogen veronderstellen. Zelden zo'n puberaal ongeregeld zootje meegemaakt. En die breezers-zonder-rietje-drinkende flapneuzen mogen over niet al te lange tijd de beeldbuis ook nog eens gaan vervuilen. Ik sta nog niet te trappelen van ongeduld tot het zover is.

In verband met de lancering van joop.nl een tweede blik op geenstijl.nl geworpen. Zo'n journalistiek genie zet zich af tegen joop.nl met de kreet bebrilde zelffeliciterende pannenkoek roomkaas vreters. Bewuste schrijver/schrijfster zal ongetwijfeld onder luid gejoel door de collegae op hun schouders door het pand zijn gegaan.

Zou, alvorens dit soort lieden op het grote kijkbuisvolk los te laten, het met goed gevolg afsluiten van een cursus ‘volwassen worden' niet verplicht gesteld moeten worden? Vind ik wel!

En joop.nl? Ga ik ook niet van uit mijn dak. Aanzienlijk fatsoenlijker geredigeerd, maar als ‘politiek niet zo geëngageerd' blijft het voor mij toch wat slap ge-OH.

'Lichtpuntje' afgelopen week was de uitzending Dynamo Zagreb tegen Ajax. Deze wedstrijd werd gespeeld in een nagenoeg leeg stadion en dat had daardoor een hoog ‘echoput-gehalte'. Als de trainer van Zagreb iets naar ....vic riep, galmde het in het stadion Vic Vic Vic en stond bijna het complete elftal op scherp.

Naar de rugnummers kijkend, bedacht ik mij, dat het misschien een idee zou zijn om deze grootverdieners eens op de met hun rugnummer corresponderende openbaar-vervoerlijnen in te zetten. Eens kijken of Jol met een fantasie-opstelling moet komen, omdat de helft van zijn selectie op de bus of tram in elkaar is geslagen. Misschien is inzet van forse judoka's toch een beter plan. En een karateka als ‘stempelautomaat'.

Aldus filosoferend krijg ik weer voldoende energie voor de komende week.

Een ander puntje van aandacht is deze ‘reislog'. Bericht van het verschijnen van een nieuw ‘verhaal' wordt aan een 17-tal adressen gestuurd en daar ben ik er zelf 1 van. Als alle (overige) geïnformeerde lieden de ‘verhalen' één keer bekijken, zou ik na 27 ‘stukkies' iets van 432 ‘hits' moeten hebben. Het zijn er op dit moment 2.791. Zelfs het aantal ‘hits' op in augustus gepubliceerd ‘proza' neemt nog toe. Nu is iedereen van harte welkom, maar de eerlijkheid gebiedt mij toe te geven, dat ik toch wel nieuwsgierig ben waar al die ‘hits' vandaan komen. Reacties dienaangaande zijn dus van harte welkom. Of zet jezelf op de mailinglijst.

Wim

niets mis toch met geen stijl, ik lees het met plezier en haal er zelfs nieuws uit dat ik nog niet in de krant gezien heb. Mooie woordkunstjes, nu weet ik waarom ik met scrabble nooit win......... We rekenen wel op een verslag van de gebeurtenissen tijdens en voor de resi naar Italie. Wat zal ik lachen als je toch ergens voor moet betalen, ben benieuwd want zulke prijzen dat kan toch niet al vervoer je nog zoveel passagiers. of moeten jullie staan?

wim

En ik maar wachten op reisverslagen, of mocht je de laptop niet meenemen voor dat geld? Veel plezier in ieder geval.