FraLa-Op-reis.reismee.nl

Tenerife Mijn reservehorloge had ik eventueel thuis kunnen laten.

Mijn reservehorloge had ik eventueel thuis kunnen laten. In de ‘wereldstad’ Tacoronte heb ik een juwelier kunnen vinden, die vliegensvlug een nieuwe batterij in mijn horloge wist te zetten. €.4,50. Het voornaamste probleem was het vinden van een parkeerplekje.

Terug richting appartement heb ik bij een wat grotere supermarkt zaken ingeslagen, die niet teveel van mijn improvisatietalent vragen. Met toastjes en een blik sardientjes kom ik bijvoorbeeld aardig uit de voeten. Ik heb ook wat bekender aandoende pakjes soep aangeschaft, al betekent dat wellicht wel dat ik meerdere dagen dezelfde soep dien te consumeren. Met een karbonade weet ik ook de weg en hoewel ik die niet zo snel zag liggen, bleken ze op verzoek ‘kakelvers’ verkrijgbaar. Lang geleden dat ik een slager aan het werk heb gezien. Mooi hoor!

Na het succesvol boodschappen doen meende ik wel een carajillo te hebben verdiend. In die tent van gisteren, want die was niet slecht. Dan gaat ouderdom mij parten spelen, want die tent van gisteren blijkt ‘opeens’ onvindbaar. Zoiets laat ik uiteraard niet op mij zitten, dus uiteindelijk toch gevonden. Dan is die carajillo extra lekker!

Afgezien van karbonade had ik ook puddinkjes en melk in mijn boodschappentasje, dus na aankomst toch maar eerst naar de 7e etage om die spullen niet in de zon geparkeerde auto te laten wegmeuren. Meteen even internet gecheckt en dat bleek het zonder aan/uit-knoppen zowaar te doen. Daarna in de buurt van het zwembad mijn eerste boekje uitgelezen. Ik verwacht dat mijn neiging om Volkert van der Graaf te imiteren nu gaat afnemen. De ‘rupsjes nooit genoeg’ kunnen dus weer gerust ademen. Alsof ze daar al tijd voor hebben…

Zowel het verwijzen naar “Vriendjespolitiek” als naar de website ingdenktmetumee.nl dank ik aan een klasgenoot uit mijn lagere schooltijd. En als ik mij met deze materie bezighoudt, maakt mijn onbegrip weer overuren. Waar is ‘men’ mee bezig??? Moet ik toch dat boek maar afschrijven?

“Afschrijven” is in de financiële wereld geen onbekend begrip. Bijschrijven ook niet en aanzienlijk populairder, maar of men er gelukkiger door wordt, betwijfel ik. Als je nooit genoeg hebt, heb je volgens mij een probleem. Maar of je zoiets aan de huidige ‘telefoongeneratie’ kan uitleggen… Zou wel eens vies tegen kunnen vallen.

Het blikje sardientjes is nu leeg. Er zijn nog toastjes, dus morgen… Vanavond eerst nog even genieten van de zonsondergang. Het is geen Arizona, maar beslist ook niet verkeerd. Komt nog wel een keer een kiekje van.

Terwijl ik vanmiddag zat te lezen, hoorde ik achter mij opeens Frans spreken. Er is niks mis met Spaans, maar ondanks mijn gebrekkige kennis van het Frans blijf ik het de mooist klinkende taal vinden. Betreffende sprekers ook blij gemaakt door te zeggen dat ik ‘muziek’ hoorde. Overigens nog geen enkele ‘Hollander’ tegengekomen, maar daaronder lijdt ik niet echt.

Ik ben inmiddels met de bereiding van mijn soep bezig en hoor Caroline al weer schateren. Bij een deel van dit gerecht kreeg ik de indruk dat ik het van de bodem van de pan moest schrapen. Spaanse gebruiksaanwijzingen en zo… Maar… Ik zit nu toch te smikkelen. Soep met daarnaast een Rioja Crianza uit 2021. Wie doet mij wat? Dit keer had ik aspergesoep en die is dus nog niet eens helemaal op. Ik heb ook nog een pakje met champignonsoep en als die net zo lekker is als deze aspergesoep, wordt het nog een ‘gedoe’ om mijn karbonaadjes er tussenin te plannen. Ander probleem: waar heb ik die Rioja Crianza ook alweer gekocht? Daar lust ik nog wel een flesje van. Dus iedereen die denkt dat vakantie vieren eenvoudig is, is hierbij gewaarschuwd. Maar mij hoor je niet mopperen. In de eerste plaats omdat ik helemaal niet mopper en als ik wel zou mopperen, moet je wel verdraaid goede oren hebben om dat in Nederland op te vangen.

Nadeel van zo’n appartement t.o.v. een hotel zoals vorig jaar is dat je niet even gezellig naar de bar kan afzakken. Voordeel is dat je niet met ‘improviserende tred’ op zoek hoeft te gaan naar je kamer, om aldaar de meest recente versie van ‘ezeltje prik’ uit te proberen. Een beetje foeteren dat zo’n hotel er niet in slaagt de deur op zijn plaats te houden als jij probeert de sleutel in het slot te krijgen. Modernere hotels hebben daarom waarschijnlijk zo’n plastic kaartje…

Wim

druk druk druk