FraLa-Op-reis.reismee.nl

Tenerife Relaxdag

Nabij het zwembad was er zon en dus heb ik daar (in korte broek en hemdje met korte mouwen) wat zitten lezen. “Vriendjespolitiek” van Bart de Koning. Een aanrader als je ooit nog een keer lekker kwaad wilt worden en nooit meer wenst te stemmen. Het gaat over op lokale tv grijnzende megafraudeurs, die al blad harkend een taakstraf van 240 uur aan het inlossen zijn. Bij verduistering van 24 miljoen een merkwaardig uurloon… Op zich keur ik het recht in eigen hand nemen ten zeerste af, maar als iemand de in dit boek beschreven figuren een Volkert van der Graaf–behandeling geeft, zal men mij niet horen miepen.

Nadeel van deze verblijfplaats is dat er geen horecagelegenheid is. En op een gegeven moment had ik behoefte aan een carajillo. Dan is timing van redelijk belang, want er zijn nogal wat tenten, waar de parkeerplaatsen niet aan mijn eisen voldoen. Zo’n plekkie hoeft niet per se voor de ingang te zijn, maar veel moet het daar niet van afwijken. En als half Spanje aan de lunch gaat, is het vinden van zo’n geschikte parkeergelegenheid soms best lastig. Anderzijds is het met de hier geldende benzineprijzen niet zo’n punt om een kilometertje extra te moeten rijden. Wie ook de reacties een beetje heeft gevolgd, weet dat ik vandaag (18/1) voor €.1,24/liter mijn tank heb laten vullen.

Na terugkomst even met Booking.com zitten stoeien en later op de middag het restant van mijn pizza in de magnetron gedaan. Dat ging soepeler dan de eerste keer. Vervolgens nog wat gelezen en vanaf mijn serre/balkon van het uitzicht zitten genieten. Er zijn best wat op- en aanmerkingen over deze bestemming te maken, maar qua uitzicht is het hier echt super!

Het ontbreken van laafplaatsen betekent ook dat ik in mijn appartement moet gaan zitten kantelen en dat houd ik geen uren vol. Het onder de wol (hier meer een lullig lapje katoen) kruipen, is dus vaak al vroeg aan de orde. En als je dan ook nog een keer echt in slaap valt, word je al midden in de nacht wakker. Nu heb ik met dat laatste ook thuis al aardig wat ervaring en ik begin de kunst van het opnieuw in slaap vallen al aardig onder de knie te krijgen.

Zoals in dit land wel vaker het geval is, zijn de zenders op tv allemaal Spaanstalig. Geen BBC, geen CNN, geen Eurosport. Dus nog maar wat lezen en dit verslag schrijven. Een mens moet toch wat…

Of ik nog verder ga werken aan mijn boek waarmee ik vorig jaar ben begonnen, is nog onzeker. Het feit dat bijna iedereen alleen nog naar lettertjes op zijn/haar telefoon kijkt, voedt deze onzekerheid. Maar ik heb nog even.

19/1. Het is 8 uur en ik zit al achter mijn laptop. Maar alles bij elkaar slaap genoeg genoten. Vannacht wel het discriminatieprobleem opgelost, maar dat is meer iets voor de categorie ‘stevige stukkies’ en nu dus voor “wat mij bezighoudt’. Daarnaast heb ik mij afgevraagd of je, als er de afgelopen 24 uur niets spannends is gebeurd, dan mag spreken van een ‘onbeleefde dag’?

Vandaag iets richting zuidoosten. Eens kijken of de kust daar ook zo fraai is als hier.

Hans

Frank, ook op een relaxdag kun je het druk hebben!

Frank Langeveld

Al is het maar met bedenken wat je daarna eens zal gaan doen.

Frank Langeveld

Ja Hans, ook met kiekjes maken. Er zijn weer 2 nieuwe exemplaren verschenen.

Kees

Frank, wil je de groeten doen aan mijn achterneef. Hij heeft daar een huis, en op zo'n klein eiland moet je hem toch zeker tegenkomen bij een van je ritten...... ;-))

Frank

Geen punt. Je moet de groeten terug hebben.

Jan

Vast wel !
Anders ga je toch die vulkaan even op . Heb je vast wel een mooi uitzicht . Er is vast wel een kabelbaan naar de top of een treintje of zo .

wim

wordt dan toch gewoon een digiboek.