FraLa-Op-reis.reismee.nl

Tenerife Maar nu met internet

Tenerife, maar nu met internet

(Dinsdag 16/1)

Met op een telefoon lettertjes aanklikken heb ik weinig ervaring, dus toen vandaag mijn laptop langer dan een paar minuten met Internet was verbonden, heb ik daar rap gebruik van gemaakt en mijn eerste 2 verslagen en eerste 4 foto’s op Reismee gezet.

Nu viel er over gisteren niet zo gek veel te verhalen. Ik ben richting zwembad gewandeld en heb daar wat enthousiastelingen van dichtbij bewonderd. Bij mooi weer zal het hier best druk zijn, maar nu was het met anderhalve man en een paardenkop wel gebeurd.

Terug in mijn appartement viel mij ‘opeens’ op dat mijn balkon (is eigenlijk meer een soort serre) voorzien is van een rolgordijn. Dat zal dan iets met de gezelligheid te maken moeten hebben, want functionaliteit zie ik niet zo snel zitten. Als ik al overburen heb, verwacht ik deze op Madeira of zo. En de zon schijnt volgens mij aan de andere kant van het gebouw.

Omdat het vandaag helder zou moeten zijn, heb ik een kleine toeristische route uitgestippeld. Die staat nu in mijn telefoon, maar of die nog steeds buiten kan spelen zonder internet (ook installatie door winkelier lijkt mij beperkte garantie te hebben), is nog maar de vraag. Maar Tom Tom en de kaartenatlas gaan ook mee, dus verdwalen zal ik niet.

Vermeldenswaard vind ik ook mijn pogingen om met de magnetron (in de grill-stand) iets eetbaars te maken van de eerder aangeschafte pizza. Is min of meer gelukt. Fijn, want zo hoefde ik niet nog een keer de deur uit om een alternatief te scoren. Gisteren diende mijn Johnnie Walker dus later te worden ingeschonken.

De laatste paar km. naar het appartement is een forse aaneenschakeling van haarspeldbochten en zoiets combineert slecht met het naar binnen kantelen van alcoholica. De moeilijkheidsgraad van dit stukje weg kan ook de oorzaak zijn dat sommige chauffeurs een eenvoudiger te bereiken zwemgelegenheid opzoeken.

Omdat ik nu regelmatig voor internet naar mijn telefoon ben uitgeweken, vroeg ik mij af of mijn ‘bundel’ nog wel toereikend zal zijn. Als ik probeer door *100# te bellen aan de weet te komen hoe de stand van zaken op dit moment is, krijg ik de boodschap “mobiel netwerk niet beschikbaar”. Ruis dus weer.

Vanwege het feit dat mijn verblijfsduur wat langer dan gemiddeld is, krijg ik een aanbieding om ‘de hut’ voor €.30,- te verwennen met een extra schoonmaakbeurt. Gaat afzien worden voor ‘de hut’. Voor €.22,72 had ik vandaag 2 alcoholvrije biertjes, een soep van vis en zeevruchten, een portie heerlijk konijn, een portie frites en een carajillo. Daar kan die extra schoonmaakbeurt niet aan tippen. Zeker niet als je bedenkt dat het vlees van het konijn door er hard tegen te praten al spontaan van het bot was te scheiden.

TomTom was heden weer in topvorm. Je wordt weggetjes ingestuurd, waar je 30 km/u mag rijden. En dat is dan eigenlijk nog fors. Na een tijdje kom je op dezelfde weg waar je zojuist vanaf bent gestuurd, maar waarschijnlijk heeft het 150 meter gescheeld. Tom Tom glimt van trots.

De route van heden bracht mij nabij de Teide. Da’s een forse berg. Als ik het goed heb is het zelfs de hoogste berg van Spanje. Ik herinner mij dat ik ‘m een dikke 50 jaar terug al heb kunnen bewonderen vanaf Gran Canaria. Hij had toen – net als Mt. Fuji – een fraai wit sneeuwpetje op. Nu was er een bescheiden sjaaltje van wat witte wolkjes en dat was alles…

Over de temperatuur van heden zal men mij niet horen klagen. Morgen wordt het hier in het noorden iets frisser, maar ik vind 19 graden iets anders dan “fris”. In Almere vriest het vannacht een beetje ik zit hier bij het open raam…

Woensdag 17/1

Het open raam doet internet weinig goed. Was gisteravond weer prut met peren. Nu (woensdagmorgen) foto van mijn lunch/diner van gisteren aan Reismee doorgestuurd. Ook een foto met de Teide op de achtergrond is aan de bestaande serie toegevoegd. Omdat het geen nieuwe serie is, zal er door Reismee wel geen bericht worden verstuurd.

Zo te zien is het vandaag minder bewolkt, dus een ritje zou kunnen. Nu eerst maar eens ontbijten en dit verslag wegwerken. Als internet - al is het maar tijdelijk - meewerkt, zal ik later nog reageren op de ontvangen reacties.

Reacties

Reacties

Jan

Alles lijkt het goed te doen . Je verslagen komen direct en correct door .

Frank Langeveld

Ja, Reismee doet het prima. Het probleem zit in het verzenden vanaf hier.

Wim

al lekker gewend dus. wat een mooie prijs in de horeca zeg. Behalve het weer is ook de prijs anders dan hier.

GJ

Hier spiegelglad en dik onder nul. Wel goed internet maar je zal wel noet willen ruilen....

Betsy

Ben een beetje jaloers op je Frank, hier is het buiten bibberend koud, gelukkig dat we binnen warm zitten. Maar gewoon in je hemd in het zonnetje op je balkon zitten is toch ook wel heel fijn. Genieten Frank, niet alleen van Tenerife, maar van het eten en drinken en je reiservaringen en wij genieten mee.

Frank Langeveld

Nee GJ, er gaat niet geruild worden.

Karin

Hoi Frank, heerlijk die temperatuur bij jou op Tenerife. Hier vanochtend eindelijk wat sneeuw, wel leuk voor de kleinkinderen.
Wat de Wifi betreft: vorig jaar in Indonesie hadden wij een draagbare Wifi router mee, voor altijd internet onderweg. Werkte goed.
Wifi 2 Go MiFi router, voor 44,99 te koop bij bol.com. Misschien iets voor een volgende reis
Groetjes Karin.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!