FraLa-Op-reis.reismee.nl

Tenerife OPLETTEN

Opletten is geen luxe

Als je een pizza koopt, is het wel handig vooraf even te checken of je appartement wel over een oven beschikt. Er is wel een magnetron, maar of dat ding ook een oven kan nadoen… Geen idee. Straks maar eens kijken of ik die pizza kan inruilen voor iets wat ik wel direct consumeerbaar kan maken.

Met internet via de laptop is het nog steeds hommeles. Aangezien mijn telefoon wel naar behoren functioneert, zal er met mijn instellingen vermoedelijk iets mis zijn. Kortgeleden was ik ook opeens WhatsApp op mijn laptop kwijt. Wat ook nog wel eens de oorzaak kan zijn, is dat erg veel mensen tegelijkertijd op internet zitten. Vandaar dat ik vroeg mijn mandje ben ingedoken en midden in de nacht hernieuwde pogingen heb ondernemen. Zonder succes.

Vervolgens lekker liggen woelen tijdens het bedenken hoe ik zonder internet wat muntjes van spaar- naar gewone rekening kan overboeken. De volgende morgen (vanochtend dus) bleek ik ooit een vooruitziende blik te hebben gehad, want deze handeling kon ook met mijn telefoon worden gepleegd. Voor iemand, die een antieke Nokia gewend was, heb ik dus een beste prestatie geleverd.

Soms laat “instellingen” mij weten dat ik verbinding heb met internet, maar als ik dat uitprobeer, blijkt dat niet het geval. Even terug de puzzel van woordle.nl kunnen doen, maar toen ik vervolgens wordle van de New York Times aanklikte, kreeg ik de gebruikelijke teleurstelling te verwerken.

Bing tracht zich er ook weer eens tegenaan te bemoeien en meldt dat het 21 graden is en “Grotendeels be…”. Naar buiten kijkend neem ik aan dat men “bewolkt” bedoelt. Maar hoe weet men dat zonder internet??? Aanklikken dus maar eens. Hoe wanhopig kan een mens worden?

Hielp uiteraard niets. Bing is solidair met Chrome.

Na het ‘poezenwasje’ van gisteren vanmorgen stevige douchebeurt gepland. Helaas gebeurde er na het draaien aan beide kranen niets. Inspectie van een tamelijk groot apparaat waarop ik temperaturen zag staan, leverde geen resultaat op. Je raakt als gebruiker van stadswarmte compleet de weg kwijt. Uiteindelijk vond ik aan de handgreep van de douchekop een knopje en het indrukken daarvan hielp. Ik ben weer toonbaar nu.

Pizza inruilen was niet echt nodig. Volgens enkele klanten zou ik met de magnetron in de grill-stand aan het knabbelen kunnen. Voor alle zekerheid wat extra broodjes gekocht. Eventueel voor morgen, want dan is de winkel dicht. Met de winkelier ook nog even mijn laptop-probleem besproken. Hij suggereerde dat het wel eens aan de ouderdom van het apparaat zou kunnen liggen. Niet eens zo’n gekke gedachte, want bij mij zijn diverse haperingen ook aan ouderdom toe te schrijven. Misschien dat ik een plaatselijke PC-dokter ga inschakelen en anders zal Reismee in een later stadium een diarree van vakantiebelevenissen ontvangen.

Zoals Bing ook al vaststelde, is het bewolkt en dat noodt niet tot uitgebreide verkenningstochten. Voor vandaag (dinsdag) zijn de verwachtingen gunstiger, dus ik straks met de Seat Leon op pad. Internet doet het nu even dus vandaar 2 verslagen op rij. Zal ook proberen mijn uitzicht te versturen.

Reacties

Reacties

GJ

Geen internet hoort toch ook bij vakantie?

Wim

denk dat je laptop te oud is en de wifi niet sterk genoeg voor als er veel mensen aan trekken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!