FraLa-Op-reis.reismee.nl

Hellas en helaas scheelt maar 1 letter

Hellas en helaas scheelt maar 1 letter

Internet blijkt hier soms een probleem. In mijn huidig nachthok volstaat het om van de woonkamer naar de slaapkamer te wandelen met je laptop (of telefoon) en je hebt geen verbinding meer. Wegblijven uit slaapkamer zou logisch zijn, maar daar staat nu juist een net bureau.

Hinderlijker wordt het als onderweg Google Maps opeens de geest geeft. Zoals mij (eer-) gisteren ook al gebeurde. Vandaag dus opnieuw en dit keer bleek Tom Tom niet het prototype van de reddende engel, want de straatnaam van het hotel was onbekend bij Truus GPS. Maar de plaats was geen probleem. ā€œStadcentrumā€ dus maar ingevoerd. Ik kwam achter deze malheur, omdat ik wel erg lang een weg aan het volgen was, zonder dat er een plaats opdoemde. Mijn telefoon met Google Maps was ook al een tijdje verdacht stil. Tom Tom gaf aan dat ik terug moest. Maar liefst 11 km dus. Overigens wel een weg waar het bomvol brem stond (zie foto).

Gelukkig had ik bij het uitzetten van de route goed opgelet en daarom wist ik nog dat ik VOOR het bereiken van het centrum al naar mijn nachthok moest gaan uitkijken. En jawel, ergens zie ik een blauw bordje met de naam van mijn hotel. Bij de receptie wist men mij te vertellen dat je gewoon de naam van het hotel als zoekopdracht bij Google Maps kan invoeren. Verrassing! Vervolgens kreeg het feit dat mijn telefoon niet in Griekenland is opgevoed de schuld. En dat in combinatie met de nabijheid van Turkije. Sprookjes uit 1001 nacht, lijkt mij, maar troostend is wel dat het dus niet aan een verkeerde instelling mijnerzijds ligtā€¦

Ik miste Google Maps wel een beetje. Die geven soms informatie waarvan een paard de hik krijgt. Neem de volgende afslag rechts en houdt rechts aan om op de Amalia, dochter van willem alexander en kleindochter van beatrix-laan te blijven (vrije vertaling).

Na kamerinspectie met het wachtwoordpapiertje naar de receptie, want ik kreeg geen internet op mijn laptop en/of telefoon. Na gebruik van allemaal hoofdletters en gezeten op een plaatsje in de buurt van het zwembad, had ik zowaar internet. Niet voor lang na later bleek.

Van de oudste van de 2 broers, die hier de tent runnen, had ik begrepen dat het mogelijk was om iets te eten te laten bezorgen. Dat gaf mij gelegenheid een biertje te bestellen, want nu hoefde ik niet meer te rijden. Rond 18 uur via jongste broer een bestelling gepleegd. Deze jongste broer komt bij mij wat verwarrend over en dat was omgekeerd wellicht ook het geval. Of ik ook wat salade bij mijn gyros wenste. Griekseā€¦ Ja, doe maar, was mijn reactie. Als het een bescheiden hoeveelheid is. Om er iets bij te drinken te hebben, had ik een klein flesje wijn besteld. E.e.a. was amper doorgebeld, of er komt een auto aangereden met de geplaatste bestelling. Bij de gyrosschotel was al salade inbegrepen, dus die Griekse salade bleek overdaad. Staat ongeopend in de ijskast. Misschien dat ik vanavond een konijn ga imiteren. Of liever gezegd een bos vol konijnen.

Mijn verblijf van 2 nachten is hier dus zonder nadere verpleging. Gelukkig had ik nog wat krentenbollen, zodat ik vanmorgen mijn medicijntjes op een licht gevulde maag toch kon innemen. In het inpandige cafƩ kon ik gelukkig wel koffie bestellen en hier heb ik krampachtig verder met internet gestoeid. Na veel gedoe heb ik op mijn laptop (in het cafƩ) verbinding, maar als ik vervolgens een blik in mijn mailbox wil werpen, lukt dat lekker niet.

Op mijn telefoon is (tot nu toe) een route te zien, die mij naar een heden te bezoeken plaatsje zal brengen. Of dat na aankomst op de nabije hoofdweg (zoā€™n) 500 meter nog steeds het geval is, staat nog te bezien. Kortom, ik maak woest spannende tijden door. Probleem van de streek hier, zo vertrouwt jongere broer mij toe. Maar bij al dat getob heb ik wel een uiterst prettig uitzicht.

Er is bij het complex een uitnodigend zwembad. Daarin een ferme duik nemen, dient echter te worden afgeraden. Met name omdat er nog geen water in zit.

Vandaag een ritje richting Bulgarije gemaakt. Niet zo ver noordelijk als ik oorspronkelijk van plan was, maar het was er best mooi en ook het zonnige weer hielp om de internetperikelen even van mij af te schudden.

Terug bij het hotel heb ik zowel mijn telefoon als mijn laptop een energie-injectie gegeven. En hiep hiep hoera, internet werkt nu lekker mee. Snel dit ā€˜stukkieā€™ op Reismee plaatsen, voordat iets of iemand zich bedenkt. En dan fijn konijn spelen met de Griekse salade. Morgen een vrij korte etappe naar Komotini.

Wim

Wat een perikelen voor de moderne mens:)

Paul

Door het verkeerd rijden in Griekenland zie je toch vaak de mooiste dingen Frank..
Je hebt het naar je zin zo te lezen, ga zo door ?.

Ad

Wat kan een mens toch druk zijn tijdens zā€™n ā€˜vakantieā€™: het lijkt wel werken. Desondanks ā€¦ geniet ervan

Caroline Langeveld

Geniet maar van al dat moois--en laat je niet gek maken door communicatie-perikelen, je neef en nicht ui Den Haag

Jan

Fijn dat die digitale dingen , desktop , laptop , smartphone , navigator , tablet enz je zo vaak in de steek laten .
Heb je wat om je aan te ergeren en wat aan te doen ! Doen ze expres. Vroeger maakten ze ( o.a. Philips ) nog analoge apparaten o.a. TV's die altijd werkten en nooit kapot gingen! Saai !