FraLa-Op-reis.reismee.nl

Dat zit wel snor

Er zijn dus meer mensen, die de kunst van het niets doen al redelijk beheersen. Of zij zijn ernstig besmet geraakt door het telefonitus virus. Ik geef iets door aan Reismee en binnen de kortste keren zijn er al mensen die e.e.a. hebben bekeken. Moeten die niet werken. Of van hun pensioen genieten?

Als die rappe lezers personen betreft, die nog actief zijn op de arbeidsmarkt, zal de krapte daar voorlopig nog niet over zijn. Met lieden die de halve tijd op blogs en sociale media zitten te turen gaat het werk minder snel voltooid zijn.

Andere nieuwsflits: Mijn elektrarekening over januari is €.48,11 lager dan die van vorige januari. En ik ben 21/1 pas deze kant opgegaan. Van de besparing op elektra heb ik deze complete vakantie whisky kunnen drinken. Het is maar goed dat ik (nog) niet weet, hoeveel ik op verwarming heb bespaard, want als ik dat getal ook omzet naar whisky zou het zomaar zo kunnen zijn dat ik dagelijks per steekkarretje bij mijn kamer zou zijn afgezet. En de afrekening over februari (18 dagen) moet nog komen. En amper verwarming aan gedurende 4 weken zou qua besparing een appartementje voor 2 weken op Kreta kunnen impliceren. In april, maar dan zijn er weer uitsluitend nachtvluchten. Alles wat 7.30 uur of eerder de lucht in gaat, valt i.v.m. 2 of 3 uur voor vertrek aanwezig zijn echt wel in de categorie nachtvlucht. Net zomin als veel vogeltjes is de NS dan al wakker en dan moet ik een taxichauffeur blij maken of een vriend/kennis NIET blij maken. Een te overwegen optie is naar Thessaloniki te vliegen en vandaar een retourtje Heraklion te boeken. Of ‘gewoon’ op het vasteland van Griekenland een route uitzetten. Als ik ergens een compleet appartement kan boeken voor €.31,-/nacht, dan moet ik dagelijks toch wel erg veel gyros, ouzo en koffie met Metaxa bestellen om in het prijssegment van een Nederlandse B&B te geraken.

Maar laat ik, alvorens nieuwe reisjes te boeken, eerst eens bijkomen van de nog niet eens afgesloten huidige reis.

Nog een weetje: Na bijna 4 weken zonder fatsoenlijke schaar en/of tondeuse wordt zo’n beetje alles wat je eet eerst door je snor op voedingswaarde en smaak getest. Als je deze bemoeizucht niet wenst, kan je proberen dat bovenlip bedekkend gewas te lijf te gaan met een nagelclipper, maar echt aan te bevelen is dat niet.

Hoofdhaar begint ook een beetje stoer te doen en suggereert nog iets te betekenen te hebben. Kappersgilde zal er niet van in de war raken.

Ik had deze foto in een Word-document opgenomen. Geen idee of Reismee daarmee akkoord gaat. Zo niet, (en dat blijkt het geval) dan zal ik de foto toevoegen aan de serie.

Volgens mij ben ik gisteren uitsluitend in de bar geweest om ijsklontjes te halen. Vreemd. Een carajillo-loze dag maak ik in dit land niet vaak mee. Ter voorkoming van doublure ga ik nu eerst maar even naar ‘begane grond’. Het zag er buiten erg zonnig uit, maar ik zag verder (nog) niemand bij het zwembad. Op de kamer toch nog een puzzelboekje ontdekt en daarmee lekker bij het zwembad in het zonnetje gezeten. De mensen die er niet waren, hebben wat mij betreft ongelijk gehad, want het was er aangenaam vertoeven. Aan het eind van de middag terug naar de kamer en een mailtje beantwoord. Daarna in de bar de ijsklontjes van heden opgehaald. Er zijn wellicht (in mijn ogen ‘domme’) mensen, die zich afvragen of mij deze routine niet gaat vervelen. Hallo, ik heb speciaal foto’s op Reismee gezet om aan te tonen, dat ik het nog steeds naar mijn zin heb. Ik moet echter wel toegeven dat thuis het doorbreken van het routinematige een stuk eenvoudiger is. Bijvoorbeeld door:

A: meerdere merken whisky onder handbereik te hebben

B: flink te variëren qua borrelhapjes

C: een keer geen whisky in te schenken en eens iets anders te drinken

Dat laatste is in Almere een minder frequent verschijnsel, maar zeker niet uit te sluiten. Adem inhouden tot “iets anders” weer aan de beurt is, is echter niet aanbevelenswaardig. Zelfs een potvis, met toch wel een imposante longcapaciteit, zou het dan wel eens benauwd kunnen krijgen.

Voor de niet-biologen: een potvis is geen ‘onderwaterbeest’ met een wat afwijkende seksuele voorkeur.

OK, morgen laatste volle dag hier aan de Costa Blanca. Dat impliceert allerlei vervelend gedoe: Het inpakken van de bagage; de genoten consumpties afrekenen, transfer naar luchthaven vastleggen en sommige dingen doe je dan dubbel. Hetgeen natuurlijk complete onzin is, want dezelfde spullen 2 x inpakken is volstrekt onmogelijk. En tweemaal de genoten consumpties afrekenen hoort toch minimaal thuis in de categorie “onwaarschijnlijk”. En 2 x transfer
. Ze zijn niet gek hier
 En ik ook niet.


Reacties

Reacties

Thera

Misschien is het beter voor je ge,ondheid gewoon je elektra rekening in Nederland te betalen ipv al die extra wiskey's

Jan

Een soepele terugreis gewenst!

GJ

Ik vind Electra besparen ter financiering van whisky heel goed. Zo komen we van de Russen af

Wim

Jammer dat het er al bijna op zit. Ik ben een nog werkzame lezer die even een paar minuten ontspant tussen het drukke werk door. lijdt mijn arbeidsproductiviteit niet onder, als het niet af is moet ik wat langer werken:)
We krijgen toch wel een mooie eindafrekening, kunnen we overwegen om dit ook te gaan doen.

Betsy

We kijken alweer uit naar je nieuwe reis ervaringen Frank, maar eerst maar eens een goede en veilige terugvlucht naar ons koude kikkerlandje gewenst. Als ik jou was zou ik nog maar lekker een maandje in de warmte vertoeven.

Paul

Je prachtige verhalen zullen we dan even moeten missen maar kan je aanraden inderdaad eens Thessaloniki aan te doen. Daar zit het zeker wel snor want de ouderwetse barbier, die er in Griekenland nog veel zijn, knippen, scheren en bijwerken overige gezichtsbeharing kost nog steeds totaal een € 15,00. Dat is inclusief 2 euro fooi. Aanrader dus.

Denk dat je ondertussen al thuis bent dus een goede thuiskomst toegewenst !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!