FraLa-Op-reis.reismee.nl

Autohuur (vervolg)

Met nogal enige vertraging (maar dat was i.v.m. de weersverwachting) kwam er 11/2 dan toch een meneer van Victoria Rent A Car. Met een Fiat Tipo en dus niet met Corsa dan wel Peugeot. Die Tipo stond ook in de oorspronkelijk voucher. Wat ook uit de oorspronkelijke voucher was overgenomen, was de prijs. Maar die was voor 3 en niet voor 2 dagen. Noemt de brave borst een bedrag van €.92,-, maar de afgesproken prijs was €.90,- Wie denken ze dat ik ben? Henkie loco? Hij met kantoor bellen. Ik intussen naar de kamer, want daar had ik een aantekening van de receptioniste, die met de verhuurclub had gebeld. Kom ik weer beneden, is de prijs gezakt naar €.70,- Kon ik mee leven. Volgens de folder zou ik €.115,- moeten betalen voor 2 dagen.

Op bewuste zaterdag zou het droog zijn volgens weeronline, maar ’t zonnetje zat goed verstopt achter een wolk. Dat is onvoldoende reden de huurovereenkomst op te zeggen. Dat wil ik ook helemaal niet. Niet dat ik na zoveel dagen op de kamer tegen het behang vlieg (zou knap zijn, want er is geen behang aanwezig, wel stucwerk), maar wat landschappelijk schoon bekijken trekt mij nu wel.

Nu ik hier 2 dagen door de omgeving heb gereden, kan ik helaas niet stellen dat ik ben verwend. Dat met dat achter wolken verstopte zonnetje had weeronline goed gezien. Ik ben op enkele plekken geweest waar het vermoeden gerechtvaardigd is dat het daar in de volle zon erg mooi is. Maar de wijsvinger waarmee ik foto’s maak, had bijna een vrije dag. Bij Cap Marti een eilandje met een nog kleiner eilandje ernaast gefotografeerd, maar nu ik dat kiekje nog eens bekijk, doet het grote eiland mij een beetje aan mijn huisgenoot denken. Die muis, die onuitgenodigd binnen is gekomen.. En dat kleintje ernaast… Geen idee.

Zaterdag ben ik behalve bij Cap Marti in Javea geweest. Daar was het vrij druk, maar voor een carajillo wist ik nog een plekkie te bemachtigen. Er was een serveerster met on-Spaanse lengte en bij navraag bleek zij dan ook afkomstig uit Zuid-Afrika.

Orba heb ik ook bezocht, maar van herkenning was amper sprake. Vente Vi (een restaurant) kwam mij nog wel bekend voor, maar dat was het wel zo’n beetje. Zoals op meerdere plaatsen in Spanje is er flink bijgebouwd.

Een traject om aan te raden is de CV 715. Zoek Tarbena op via Google Maps en de CV 715 is ook gevonden. Gewoon CV-715 intoetsen werkt trouwens ook.

Zondag was het een fractie beter. De zon scheen af en toe en dat hielp. Niet schrikbarend veel, maar ik heb bijvoorbeeld met sneeuw bedekte toppen gezien. Als dat maar enigszins mogelijk was, wenste Ineke dat soort ‘eeuwige’ sneeuw aan te raken. Ik ben daar zelf minder fanatiek in. Het is koud en nat. Als het goed is, is elke hondenneus dat ook, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat bij alle blafbeesten ga controleren.

Geen sneeuwfoto’s, maar wel een drietal kiekjes toegevoegd aan de serie. Daarop is soms iets ‘wits’ te zien. Dat zijn doeken waarmee hetgeen er onder groeit wordt beschermd. Geen idee waartegen. Even geen Westlander bij de hand.

Huurkoetsje is inmiddels afgetankt klaargezet om te laten ophalen. Voor het tanken een Bitter Kas (alcoholvrij) gedronken. Voor herinneringen daaraan moet ik toch ook wel even terug in de tijd. Na het tanken dacht ik eerst een biertje te drinken en daarna met mijn ijsklontjes richting kamer te gaan. Ik kwam echter in gesprek met een barkrukbezetter, het bleek een Australiër te zijn, en die had een rappe hand van nieuwe biertjes bestellen. Financial Consultant staat er op zijn visitekaartje en het zou zomaar kunnen dat hij daar handig in is. Maar ik ben niet echt hebberig, dus of dat werkelijk zo is, ga ik niet in de praktijk ervaren.

Mijn maag is al wat langer een beetje van streek en gisteren heb ik het avondeten zelfs overgeslagen. Om dat twee avonden achter elkaar te doen, lijkt mij echter geen goed plan. Dus ik ga nu toch maar even naar beneden.

Niet onvermeld mag blijven dat ik nog steeds geen enkele aandrang heb gevoeld om Benidorm nog een keer van dichtbij te bekijken. Ik ben er ooit eens doorheen gekomen toen ik de bedrijfsauto van Torremolinos naar de Costa Brava moest rijden. Dat was in mijn reisleidertijd (1973). Ik vond het destijds al niks en nu denk ik niet dat ik er zonder te vomeren doorheen kan rijden. Er op afstand langs rijden gaat nog net.

Voorts kan ik melden dapper te zijn geweest en de Tom Tom thuis te hebben gelaten. Braaf op pad met telefoon en Google Maps. En dan gaat zonder daartoe instructies te hebben ontvangen zomaar je telefoon uit en de wegwijsjuf zwijgt in alle talen. Dan doe je iets verkeerd,hoor ik nu vanuit het vaderland. Briljante opmerking, maar tot die slotsom was ik zelf ook al gekomen. Je moet dan ergens een plekje vinden, waar je kan uitvogelen WAT je dan precies fout hebt gedaan. Dit verslag is het bewijs dat dit is gelukt.

Wim

Ik begon me al zorgen te maken na een paar dagen geen verhaal. Maar je was druk begrijp ik. Dat van die sneeuw heeft deze hele familie ook, het liefst er op lopen:)

Frank Langeveld

Druk? Mwa, maar COPD lijkt ernstiger te worden. Energieniveau laat te wensen over, maar je wordt bovendien al moe van het KIJKEN naar al die wielrenners

De hele familie dus naar een afkickcentrum

Betsy

Wat fijn dat er regelmatig herinneringen aan Ineke naar boven komen en dat je ze ook benoemd Frank, heel goed van je!