FraLa-Op-reis.reismee.nl

Reactie op reacties

Er is vandaag slechts een waterig zonnetje, dus kijk ik maar naar mijn plafonnetje. Dat schreef ik al in een reactie op een reactie Daar begin ik het druk mee te krijgen. Zeker als een mij onbekende Theo de pagina gaat gebruiken om een beetje reclame te maken voor Kopwerk, een naam die het Zeeuws Vlaams duo wel bekend in de oren zal klinken. Bij een gemeente krijg je al rap te maken met precariorechten Theo, maar ik zal je matsen als je Erwin en Gert-Jan duidelijk maakt, dat hotelliften niet de meest aangewezen plekken zijn om je Kopwerkstickers te plakken.

Niet iedereen zal weten dat Kopwerk een gespecialiseerde fietsenwinkel is. Speciaal voor het zichzelf pijnigende segment van deze markt. Zij zijn gevestigd in Sas van Gent. Heb ik altijd een wat zielige plaatsnaam gevonden. Is niet helemaal af. Sas van Gent waarheen? Naar Terneuzen? Moet je toch een flinke blaas hebben om van Gent naar Terneuzen te sassen (= pissen; plassen).

Vanmorgen ben ik ‘vreemd gegaan’. Het roerei was bijna op en zal wel een beetje koud zijn geweest, dus ik heb voor spiegelei gekozen. En ook nog eens een andere koffieautomaat gebruikt. Het leek mij trouwens wat stiller in de eetzaal. Zouden er elders in het hotel ijselijke kreten geslaakt worden, omdat de douche maar geen warm water wenst te geven? Als ik het goed heb begrepen was 9 uur een soort deadline. Toen zat ik al te ontbijten, dus het had weinig zin om aan de toen al aanwezige gasten te gaan zitten snuffelen. Ter controle zojuist even de warmwater kraan opengedraaid. Alles deed het gewoon. Ik moet de boodschap in bar nog maar een keer lezen. Vroege carajillo dan maar een keer. Ik heb het goed gelezen, maar het is hier natuurlijk mogelijk dat er een mañana-factor een rol speelt. Ik weet niet of het echt fris is buiten en ik ben ook niet zo woest nieuwsgierig om dat bij regen te controleren, maar binnen is korte mouwen nog geen enkel probleem. Het ziet ernaar uit dat ik tijd genoeg heb om mij af te vragen of je een mopshond, die een koprol maakt, een rolmopshond mag noemen.

Vergeet ik zowaar nog te melden dat in de bar een vertegenwoordigster van glaswerk aanwezig was. De bar blijkt over een knap uitgebreid assortiment te beschikken. Foto’s maken, diameter en hoogte opmeten en bevindingen in een schriftje noteren. Ik heb die dame voorgesteld – in het kader van omzetverhoging – om management ertoe te brengen alle kamers te voorzien van echte glazen en niet van die wat armetierige kartonnen gevalletjes. Want dat ik dat 3 x niks vind. Barkeepster zegt dat zij mij met plezier een glas voor op de kamer meegeeft. Slechte timing, want nu heb ik er al 4 glazen staan. En gezien het tijdstip (17.57 uur) ga ik er daar nu een van vullen. E.e.a. ter voorkoming van ontwenningsverschijnselen.

Speciaal voor Theo en het dynamisch duo: Bij het ijsklontjes halen meende ik nog slechts contouren te zien van waar eens een kopwerksticker heeft gezeten…De Guardia Civil zit jullie op de hielen.

Er is een foto toegevoegd. Deze opmerking is door de eerste 2 lezers gemist. Die lezen à la Lucky Luke. Zij lezen al voordat ik mijn verslag heb geplaatst.