FraLa-Op-reis.reismee.nl

Men wil mij bewegen om meer te bewegen, maar dat laat mij onbewogen.

Jan stelde zelfs voor dat ik in het fitnesscentrum van het hotel op zo’n fiets ga zitten, die geen meter vooruit komt. En onderweg van het uitzicht genieten? Gaat lekker als voor je iemand ‘rijdt’, die daar vanwege het obesitasgebeuren acte de présence geeft.

Kees wil mij niet aanzetten tot wandelen, maar stelt vervolgens voor dat ik naar het centrum van Calpe kuier. Meer compassie wordt er getoond als een elektrische fiets wordt voorgesteld.

Ik heb het over onbewogen, maar dat is niet helemaal correct. Het is best aangenaam als mensen met je meeleven en het beste met je voor hebben. Toch is het misschien goed om te weten dat ik met betrekking tot het maken van keuzes geen onbekwame minkukel ben. Vroeger sprong ik sportief over tuinhekjes. Nu doe ik ze open en zo voorkom ik dat ik plat op mijn gezicht val, of een snavelbreuk oploop. Bewuste keus dus. Ik ga een fractie eerder van huis, zodat ik niet hoef te rennen om de bus nog te halen. Bewuste keus. En ben ik toch iets te laat, dan ga ik nog steeds niet rennen, maar neem de volgende bus. Bewuste keus. Bij het ‘dilemma’ thuis in training gaan om zonder pauze en zonder gehijg de M-pier te bereiken of assistentie aanvragen, kies ik bewust voor assistentie aanvragen.

Vandaag was het qua dagindeling een beetje anders dan anders. Pas vrij laat aan de carajillo. Gevolg: heden geen ijsklontjes halen en geen whisky. Bewuste keus. Ja maar je drinkt toch elke dag whisky, zal menigeen roepen. Bijna goed. (Heel) Soms sla ik wel eens een dag over. Ik heb duidelijk een ‘probleem’ met het woordje “dus”. Dus is “om die reden”, maar hoe geldig is die reden? Ik hoor het mensen zeggen. Ik ga elke dag met de fiets naar mijn werk, DUS vandaag ook. Kletskoek, want vandaag stortregent het en word je zeiknat. DUS neem je de bus, halve zool. Mooi voorbeeld van een gegronde reden


Het lijkt wel of ik aan mijn boekje zit te schrijven, want dit soort automatismen komen daarin ook aan de orde. Ik verwijt mensen niets, maar ik constateer wel vaak gedrag als van een kuddedier. Volgens sommige reacties beweeg ik te weinig en ben DUS meer een knuddedier. Wat kan 1 letter een verschil maken, hè? Dat heb je ook met Zeeuwen en zenuwen (afgezien van de hoofdletter Z).

Reacties

Reacties

Wim

Dus ik lees iedere dag je verslag:)

Frank Langeveld

Er is vandaag slechts een waterig zonnetje, dus kijk ik maar naar mijn plafonnetje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!