FraLa-Op-reis.reismee.nl

Vluchten voor de kou. Dag 3

Het ziet er nat uit buiten. Met open balkondeur een beetje stoer zitten doen, is vandaag (nog) niet aan de orde. Weer on line geeft voor Calpe heden weercijfer 7. Voor morgen staat er zelfs een 6, maar daarna is het weer een 9 of 10 en gaat de temperatuur richting 17 graden. Dat wordt nog oppassen geblazen, want ik heb geen zonnebrandcrème mee.

De vakantiepret wordt - zeker weten - verhoogd door het weer hier met dat in Nederland te vergelijken. Spannend is het daarnaast hoeveel energiekosten ik ga besparen. Een flinke, gure, noordoostelijke wind en nog wat verder dalende temperaturen zouden mij in de verleiding kunnen brengen een tweede termijn in Spanje door te gaan brengen. Ja, ik weet het. Ik ben ‘lekker’ aan het inpeperen, maar dat hoort immers bij deze tijd van het jaar

Op de achtergrond hoor ik dat Azarenka er goed voorstaat tegen Pegula. Over Jessica Pegula hoorde ik dat zij de dochter van een miljardair is. De NFL-ploeg Buffalo Bills is zijn eigendom. Misschien moet hij zijn achternaam veranderen in Pegels… (Azarenka is inmiddels door naar de halve finale.)

Er staat nog een partij in de planning, Een Tsjech (Lehecka) tegen die Griek waarvan de naam (Tsitsipas) mij altijd aan een sausje bij de gyros doet denken. Wel apart trouwens dat uitgerekend Tsitsipas onze nationale hoop GRIEKspoor uit het toernooi heeft geslagen.

Ik kan deze wedstrijd volgen, of ik kan gaan kijken of er vandaag mensen op het strand zijn. Mocht dat het geval zijn (hetgeen ik dus NIET ga controleren), dan zit je met het probleem hoe nu verder te handelen, want met dit soort mensen is toch echt iets mis.

Over de schoonmaakploeg begin ik mij wat ongerust te maken. Het is nu bijna 12 uur en nog niemand gezien. Ze zullen toch niet op het strand zitten…

Nee, ze zijn in aantocht. Ik ben nl. even op carajillo-jacht geweest en zag het dienstwagentje in de gang staan. Tsitsipas staat inmiddels op 2 sets voorsprong, dus grote spanning heb ik niet gemist. Veel animo om buiten te spelen heb ik vandaag niet en met ‘mijn boek’ ben ik nog niet veel verder dan een soort voorwoord. Dit is geen spannend verslag in wording dus. Het wat mindere weer heeft echter geen invloed op mijn humeur. Ik las dat in NL de kans aanwezig is dat januari 2023 in de top 3 gaat eindigen van het klassement “natste januarimaand ooit”. Sorry voor de achterblijvers, maar zo’n bericht maakt mij best een beetje blij. Ik kan hier nu wel gaan zitten mopperen dat het aan de frisse kant is, maar dat resulteert niet direct in geweldige opklaringen en mussen die dood van het dak vallen. Toch wel handig als je goed kan relativeren. Niet dan?

Minder goed weer betekent ook, dat ik niet in de verleiding kom om aan de wandel te gaan. Ik ben op de promenade zowel linksaf als rechtsaf geweest en rechtdoor is mij veel te nat.

Ik heb het amper over mijn mede-gasten gehad. Voornamelijk Spanjaarden en niet piepjong. Nu vind ik dat Spanjaarden een aangenaam volk vormen en op overdreven jeugdig gekakel zit ik ook niet echt te wachten. Er lopen hier heel veel mensen rond die niet elke 3 seconden op hun telefoon gluren. Wat een verademing!

Toch even de frisheid getrotseerd en gekeken of dat kleine supermarktje open was. Blijkt solidair met de overige winkels in dat rijtje en is dus gesloten. Tsja, het is januari en vaak denk ik dat in dit soort landen er dan meer winkels gesloten dan open zijn.

Receptioniste verklapte de aanwezigheid van een wel open zijnde super en controle via Google Maps leert mij dat de afstand 270 meter is. Is overbrugbaar en niet direct een reden toch maar een huurauto te bestellen. Daarbij moet je overigens opletten, want parkeren bij het hotel kost €.9,- (buiten) of €.10,- (binnen) per nacht. Ik vind dat ‘per nacht’ trouwens een rare. Is het overdag gratis…???

Op de website van Italiaans Restaurant Bella Napoli vind ik een foto, die mijn eerdere betoog over staanplaatsen op het strand braaf ondersteunt. Ik wil niet beweren, dat de mensen die in het water staan dat doen, omdat er op het strand geen plaats meer was, maar toch… Mij zal men hier in het hoogseizoen vergeefs zoeken. En dat heeft niets met mijn capaciteiten in het ‘verstoppertje spelen’ te maken.

Reacties

Reacties

Wim

Wrijf het inderdaad maar in. Maar je hebt groot gelijk, ga ik "later" ook doen dat overwinteren.

willem Resleij

Barry Stevens zal wel zeggen, vooral zo door gaan!!

Jan

Heb jij zelf ooit getennist dan ?
Verder gekomen dan ik ; 7 nu 9 of zo ; doe geen toernooien meer .

Jan

Mussen die van het dak vallen is een germanisme . Het moet zijn : Mossen die van het dak vallen !

Frank Langeveld

@ Jan Van Onze taal: Hildebrand heeft het ( in Cameta Obsura) dus over “mosschen” die “gaapten”. Met mosschen bedoelde hij mussen. Mos(ch) en mus waren vroeger namelijk spellingvarianten. Er wordt weleens gedacht dat het in deze uitdrukking om mos zou gaan dat op daken groeit, maar dat is niet juist. De uitdrukking komt al in de negentiende eeuw vaker voor met musschen die zitten te gapen van de hitte dan met mosschen.

Frank Langeveld

@ Jan
Tennis heb ik vele jaren gespeeld. Samen met Ad Leidner (en soms tegen). Niet op erg hoog niveau. Ik was wel een redelijk goede umpire. Destijds zelfs op de stoel gezeten bij het internationale toernooi op Het Melkhuisje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!