FraLa-Op-reis.reismee.nl

Volgende reis

Volgende reis. (Meer een tripje)

Soms hinderlijk om op zo'n mailinglijst te staan, soms best amusant.

Toen Ryanair nog niet rechtstreeks naar Cagliari op Sardinië vloog en wij waren aangewezen op Alghero als aanvlieghaven (toch een drie uur sturen naar Cagliari), hebben wij eens gebruik gemaakt van TUI Fly met vertrek vanaf Keulen/Bonn, want die vlogen wel rechtstreeks naar Cagliari. Vervolgens krijg je ongeveer eens per week de meest fantastische aanbiedingen in je inbox. Zo kon er in november een redelijk billijk geprijsd vluchtje naar Cagliari worden geboekt. Terug was iets minder billijk, maar je moet toch wel een keer terug en het geheel was te overzien.

Nieuwsgierig het gebodene eens vergeleken met hetgeen ik bij Ryanair in die periode zou moeten ophoesten. Met een beetje passen en meten was ik voor ons tweeën €.24,- kwijt, maar in dat bedrag was dan ook alles, zelfs de creditkaartkosten, inbegrepen. Heen en weer naar de luchthaven van Weeze rijden kost meer aan benzine, maar zoiets vormt toch maar een matig excuus om thuis te blijven.

Zoals Ineke in september aan den lijve heeft ondervonden, heeft Linda het ‘management' van Happy Baby weer voortvarend ter hand genomen en is het aantal ‘koters' van deze kinderopvang weer in stijgende lijn. Om gedurende ons korte verblijf niet voor de keus gesteld te worden om of ook gezellig op de crèche te komen taartjes bakken, of in de tuin wat naar strelitzia's te staren, leek een huurauto een nette ontsnappingsmogelijkheid. Ryanair heeft - in vergelijking tot rechtstreeks bij Hertz boeken - best aardige tarieven. Een mij bekend probleem is echter, dat de premie voor afkoop ‘eigen risico' (ter plaatse te voldoen) bij Hertz en andere gerenommeerde verhuurders knap aan de prijs is. Organisaties als Holiday Cars en ebookers zijn vlijtig in dit gat gesprongen en bieden de mogelijkheid om voor aanzienlijk minder premie geen claims aan de broek te krijgen voor de eerste x-honderd euro.

En al stuur je nog zo secuur, er zijn altijd wel lieden met boodschappenkarretjes, die ‘jouw' huurauto als afremmogelijkheid benutten en ‘vergeten' een visitekaartje met excuses onder je ruitenwisser te steken. Zoiets werkt niet bevorderend voor het vakantieplezier.

Nu is Hertz in de beginperiode van mijn werkzaam leven een klant geweest en ik heb er als jongmaatje in de avonduren via ‘dead-headen' en een middenklasser uit Rotterdam in Den Haag of Schiphol inwisselen voor een ‘grote' heel wat rijervaring opgedaan en van een zekere loyaliteit is nog steeds sprake. Bovendien bleek Hertz op tal van bestemmingen echt niet de duurste. Maar dankzij internet word je steeds kritischer (en handiger). Hertz heb ik zelfs nog een keer een briefje gestuurd met mijn bevindingen, maar de marketing manager nam e.e.a. voor kennisgeving aan en sliep vrolijk verder. Ik boekte vrolijk verder bij Holiday Cars of ebookers. Via via ben ik nu in contact gekomen met de general manager van Hertz Benelux en die slaapt - gezien de tijdstippen van zijn e-mails - zelden of nooit! Of Hertz - over niet al te lange tijd - met een keuzemogelijkheid komt om ‘gewoon' te verzekeren (zit in de basis huurprijs), of (tegen een concurrerend tarief) ook inclusief afkoop eigen risico, is een punt van nadere interne studie (en voor ons allen een kwestie van afwachten).

Mocht het ervan komen... Stuur mij geen bloemen. Bij grotere besparingen is een flesje Grants echter welkom! Van hetgeen ik over een huurperiode van 4 dagen nu bespaar, kan ik in Italië vrolijk fluitend een liter of drie van dit Schotse brouwsel aanschaffen.

Van KLM kreeg ik ook nog een werelddeal. Fly/drive met 20% extra korting op de huurauto.

Nieuwsgierig aagje als ik ben heb ik voor één van die bestemmingen eens de huurprijs voor 1 week opgevraagd. Bleek €.272,09. Even scharrelen op internet en ik heb dezelfde auto bij dezelfde verhuurder (Avis) voor €.197,- Laat de aanbiedingen maar tot mij komen. Ik moet alleen niet vergeten regelmatig mijn prullenmand te ledigen. Af en toe heeft mijn (oude) PC de reactiesnelheid van een slak in barensnood en kan ik na het opwekken uit de slaapstand eerst rustig koffie gaan zetten (en opdrinken).

Morgen even ‘het profiel' bijwerken en eens kijken of een ander plaatje de positie van Bryce Canyon kan gaan innemen.

Reacties

Reacties

wim

Verveeld nooit hoor, zelfs niet als je net terug bent van een leuk tripje.

Cliff

dead-headen ? Nou ken ik een hoop uitdrukkingen (dacht ik), maar deze is echt nieuw. Tekst en uitleg graag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!