FraLa-Op-reis.reismee.nl

Weer thuis

Eén van de minder aangename consequenties van het weer thuis zijn, betreft 'werk'. Dit heeft een belemmerende en vertragende invloed op het schrijven van een nabeschouwing. De dag van aankomst nog wel een kort werkbezoek kunnen combineren met het schrijven van het verslag over de terugreis. Maar daarna waren er toch diverse zaken in de categorie 'achterstallig onderhoud', die mijn aandacht opeisten. Van een totaal andere orde was de hereniging met Ineke. Dat zou - dacht ik - afgelopen zondag plaats hebben moeten vinden en ik had Anke al uitgenodigd dan ook maar richting Weeze te komen om gezellig met zijn allen te lunchen. Het ‘zesde zintuig' deed mij nog bijtijds nakijken of dit echt wel klopte. Niet dus. Kist uit Cagliari met mijn duifje aan boord was al zo'n beetje onderweg. Snel Anke gebeld dat zij een dag eerder moest komen. Jippie: Voice mail...

Ondanks aanzienlijke drukte - met name tussen Almere en knooppunt Hoevelaken - precies op tijd in Weeze aangekomen. Zelfs tijd gehad voor een snel toiletbezoek. Rondje gereden en €.3,00 aan parkeergeld bespaard. Anke's voice mail opnieuw ingesproken en terug naar Kiss & Fly en daar net gedaan of alles volkomen volgens plan was verlopen. Ook dit keer kunnen vertrekken zonder parkeermuntjes te schokken. Op naar koffie + punt. Daar begon mijn linkerborst opeens te trillen. Nee, er was niets aan de hand met mijn hart. Ook geen late ontwenningsverschijnselen i.v.m. nicotinegebrek. Daar had het in de verte wel mee te maken. Waar normaliter de Camel en een aansteker vertoeven, was nu plaats genoeg voor mijn mobieltje. Anke meldt dat zij het niet redt, omdat zij nu pas haar voice mail heeft afgeluisterd. Afgesproken dat zij naar het noorden rijden en wij naar het westen en elkaar op een nader vast te stellen plek in Venlo zullen treffen. Ergens aan de oever van de Maas een zonnig terras gevonden en via een vriendelijke ober de route van Venlo CS (waar Anke inmiddels was beland) naar dit etablissement laten uitleggen. Enkele sapjes genuttigd en een blik op de spijskaart geworpen. Dat was schrikken. IJlings besloten terug de grens over te wippen om aldaar een vriendelijker geprijsde bestelling te kunnen plaatsen. Terugweg - zonder navigator - verliep totaal anders dan heenweg, maar toch een ‘gutbürgerliche Küche' gevonden, waarbij faillissementsaanvraag niet direct noodzakelijk was. Met voldaan gevoel wij verder naar het noorden en Anke en Sander terug naar het zuiden. Om 21.00 uur aan de whisky is vrij laat, maar eerder was ik niet thuis, dus wat doe je dan...

Zondag dus geen trip naar Duitsland noodzakelijk. Resterende verhalen uitgewisseld, lekker gelummeld en het WK wielrennen bekeken. Tussen het sportieve gedoe door enig administratief werk verricht en foto's (elektronisch) op hun plaats gezet. Tevens ontdekt dat ik twee vers aangeschafte overhemden in Californië heb laten liggen. Deze zijn nu terecht en zullen door Dini, de vriendin van Helly, mee terug worden genomen. Truc om met één koffer heen te reizen en de daarin meeverpakte weekendtas voor de terugreis vol te proppen met nieuwe aanschaf is gelukt. Van zwager ook nog enkele zaken als 3 paar ongebruikte schoenen, 2 overhemden, diverse zakdoeken, wat sokken en nog enig allerlei ‘geërfd'. Overigens toch wel een wat vreemde gewaarwording hem daar niet ‘gewoon' aan te treffen.

Inmiddels ook de foto's van Ineke van de camera geplukt en o.a. een foto van een vloer mogen bewonderen. Spektakel! Ineke wil nog wel eens afdrukken alsof haar leven er van afhangt en de te fotograferen onderwerpen in het luchtledige verdwijnen als zij niet razendsnel op het knopje druk. Met het omgekeerde effect dus. Van de trip naar Mammoth Lakes nog wat aanvullende prentjes op de reislog zetten, is intussen ook een achterhaald gebeuren. Dit is wel een redelijk tijdrovend gedoe, maar door gulle schenkingen van volgers was er meer dan genoeg plaats.

Voorts heb ik mij iets verder verdiept in wetenswaardigheden over de luchthaven van Philadelphia. Dat er daar in de rij moest worden gestaan, is niet zo verwonderlijk. Qua vliegtuigbewegingen betreft het de 11e luchthaven ter wereld. Over 2008 492.000 tegen 446.500 op Schiphol (17e op de ranglijst). Maar door dat gedoe met in de rij staan, valt deze luchthaven buiten de top 30 als het om aantallen passagiers gaat. Wisten jullie trouwens dat Ryanair in de categorie 'passengers scheduled international' nummer 1 in de wereld is??? En dat terwijl onze bezoekfrequentie richting Sardinië toch echt niet buitensporig is te noemen

En KLM is slechts een 3 sterren airline...

Groot deel van de rest van de week een beetje zitten ‘narren' zodat iedereen weet, dat ik er weer ben. Nu ga ik wat filosoferen over dingen, die ik niet heb gezien, maar waarbij ik mij eventueel wel ietskan voorstellen.

Zo is daar bijvoorbeeld de 'Vallei der Verveling' waar de gelijknamige indianenstam onder de bezielende leiding van opperhoofd 'Grote Geeuw' al eeuwen zit te wachten op lieden als Emiel Ratelband om enige verstrooiing in hun bestaan te brengen door keihard Tsjakka te roepen.. Volgens mij zijn er ook heel wat Nederlanders, die dat een uitstekend idee vinden. Deze stam met ‘roodhuiden' naar een zuidelijker deel van de VS verplanten, draagt het risico in zich dat zij omgedoopt moeten worden in de stam der vervelling.

Over andere gemiste kansen ga ik mij nu beraden. Dat kon best eens een langdurige serie worden. Maar dat zal nog wel blijken. Of niet. Dat laatste is te hopen, want dat betekent dat ik nuttiger zaken heb te verrichten dan onzin uitkramen...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!