FraLa-Op-reis.reismee.nl

Mislukte zoektocht

Volgens Reismee hebben 6 personen tevergeefs getracht de foto te bekijken. Teneinde toekomstige kijkers dit leed te besparen, volgt hieronder een link, waarmee het bekijken van de gemaakte kiekjes wel lukt. Fotoserie op Reismee geannuleerd.

www.flickr.com/photos/92652238@N05/albums/72157694245411552

Trek van gisteravond werd na het wegwerken van een zeer ferm glas Cutty Sark (€.2,50!!!) prima verholpen d.m.v. het dagmenu voor hotelgasten. Drie gangen menu voor €.12,- Leek mij economisch verantwoord er maar een fles wijn bij te bestellen. Stond voor €.8,00 op de menukaart, maar daar werd uiteindelijk €.5,- vanaf getrokken, want bij het menu was ook wijn inbegrepen… Bij dit soort verwenprijzen is het dus niet zo gek dat ik wat vaker op vakantie kan. En die wijn ga ik onthouden. Zou uit de buurt van Huesca moeten komen. Kom ik later nog bij in de buurt.

Via de reviews had ik al begrepen dat er een vlijtige kerkklok nabij het hostal (niet te verwarren met hostel) was. Normaliter boeit mij dat niet in het minst. Vreemd genoeg heb ik dit keer heel wat gebeier gehoord. Voor lieden, die twijfelen of zij wel vanaf het begin hebben geluisterd, is er zo’n minuut of twee later een herkansing. En even slaan op het halve uur… Geen punt.

Uiteindelijk maar opgestaan en koffertje gepakt. Een blik uit het raam deed mij besluiten het voor heden uitgestippelde toeristisch parcours maar te laten voor wat het was. Tussen flarden mist een beetje zitten turen naar andere flarden mist leek mij geen strak plan. Bovendien regende het flink. Toen het een klein beetje dragelijker werd een sprintje getrokken. Huurkoetsje bleek echter patent klem gezet door een horde Franse motorfietsen en nog meer lekkers. Fransozen tot de orde laten roepen.

Via meest snelle weg naar Salou. Daar hoopte ik met behulp van de lokale politie achter het adres te komen van een echtpaar, waarmee Ineke en ik tijdens onze vakantie van 2002 naar het Baskenland een geweldige ‘klik’ hadden. Echtpaar is zeker 10 jaar terug van Zarautz (nabij San Sebastiaan) naar Salou (of omgeving??) verhuisd. Het telefoonnummer dat ik had, bleek een aantal jaren terug al niet meer te functioneren.

Ik wist wel dat ik niet zomaar informatie zou kunnen krijgen i.v.m. privacy en zo, maar wellicht zou het betreffende echtpaar na een telefoontje van de politie dat bezwaar weg kunnen nemen. Helaas kon de plaatselijke koddebeier ‘mijn’ stel niet in zijn computer vinden. Rij ik daarvoor dat eind om??? Lekker handig om dan juist hier een accommodatie te hebben gekozen waar annuleren best kan, maar waar geen geld wordt teruggegeven… En voor twee nachten geboekt…

Ga mij dus morgen maar verlustigen aan de wereldstad Tarragona. Pas toen ik zo’n 100 km van Salou verwijderd was, begon het weer opklaringen te vertonen en Spaans te worden.

Zeer bescheiden geprijsd hotelletje waar echter (voor het eerst) fatsoenlijk Engels wordt gesproken. Bovendien doet de Wifi het hier prima, dus ik kan het nodige aan achterstallig onderhoud plegen. Kamer is amper de helft van de balzaal van gisteren. Maar men heeft alles waaraan ik behoefte heb. Vandaar dus het tikwerk even naar beneden verhuisd. Daar is bier en wat sneetjes brood met chorizo, ham en een soort cervelaatworst. Er is een inpandig restaurant, maar dat hanteert uiteraard Spaanse openingstijden.

Overigens heb ik over mislukte zoektocht nog iets te melden. Op de wegenkaart zag ik een mooi groen gemarkeerd weggetje, maar door Tom Tom werd ik steeds teruggestuurd. Pas in het hotel heb ik via Google Maps geconstateerd dat het bewuste weggetje niet bestond. Typisch geval van weggetje weg.

In het gebied waar ik de afgelopen dagen heb doorgebracht houden de mensen zich op de vlakte. Op de Spaanse hoogvlakte om precies te zijn.

Reacties

Reacties

Wim

Het zijn er inmiddels 7 die tevergeefs je foto's hebben gezocht. Maar gevonden, je ziet en eet veel mooie dingen:)

Willem R

Veel succes bij het vinden van het echtpaar.

Willem R

Mooie foto's hoor!! prachtige omgeving, maar wel erg hoog voor mij om te wonen.
Trouwens een deftige auto hoor!! Dit is een nieuwe model.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!