FraLa-Op-reis.reismee.nl

CON-Fusion

Vanmorgen al weer heel erg vroeg op. En dat terwijl ik langzamerhand toch al aan het wennen ben aan de nieuwe tijd. Zou ik dan zenuwachtig zijn over de huurkoets, die vanmorgen opgehaald moet worden? Nee, ik kon de afgelopen avond iets niet vinden, terwijl ik zeker wist dat het mee was gekomen. Dat slaapt onrustig. Na wakker worden dus weer alles omkieperen en nalopen. Blijkt het gezochte zich uiteindelijk te bevinden in de - dacht ik - leeg gemaakte koffer, die van zus Helly elders moest staan. En laat ik daar nu ook nog de vakantiekurkentrekker terugvinden. Was al angstig aan het bedenken dat deze in de handbagage van Ineke terecht zou zijn gekomen en door hebberige beambten zogenaamd in beslag genomen zou zijn. Er zit immers zo'n piepklein mesje aan...

Op naar Dollar Rent a Car op de airport van Sacramento. Balie net op tijd bereikt, want toen ik zo'n beetje klaar was, begon zich een alleraardigste rij te vormen. Ik mag zoiets graag aanschouwen. Behalve als ik achteraan aan moet sluiten. Geen Sebring en ook geen Pontiac G6, maar een Ford Fusion. Ziet er wel een tikkie anders uit, dan de Fusion, die wij in NL zien rondrijden. Redelijk blik en vooral de geluidsinstallatie kreeg mijn goedkeuring al snel. Diverse CD's dus niet voor niets meegenomen.

De MIO navigator van Wim & Miranda vertoonde op de heenweg al kuren. Er gebeurde van alles, maar niet wat ik wilde. Toch was - redelijk spontaan - een meneer heel vriendelijk raadgevingen over te nemen afslagen gaan verstrekken. Hij kan het dus wel, bedacht ik mij. Dan maar eens zijn kunsten laten vertonen op de terugweg. Daar dacht de MIO totaal anders over. Op de goede gok een afslag genomen, die mij vagelijk bekend voorkwam. Men vermeldt een straatnaam, geen plaatsnaam! Waarschijnlijk om minder bereisde toeristen de haren uit hun kop te laten trekken. (Is bij mij toch al niet zo'n bijster interessante bezigheid meer.) Kwam met een ‘boogje' keurig op de plaats van bestemming aan. Aangekomen begon de MIO opeens erg zijn best te doen. Te laat. Garmin van Helly uit zijn verpakking gehaald en die vertoont geen kuren.

Hoewel het ontbijt amper de weg naar beneden had gevonden, moest er al vrij rap weer iets met lunch worden gedaan. Zo komt een mens dus nergens aan toe. Straks dus instuif. MIO een herkansing gegeven en hij staat (op het ‘droge') nog ‘op scherp'. Misschien kan hij niet tegen een Fusion??? MIO+ Fusion = CONfusion.. Wij gaan het straks meemaken. Of niet, maar dat is ook geen ramp, want het stuifgebeuren is hier zo'n beetje om de hoek. En Helly kent de weg ook.

Van overleden zwager nu schoenen, zakdoeken en nog wat zaken geërfd. Voor een paar bergschoenen van ruw geschat ettelijke honderden kilo's vriendelijk maar beslist bedankt. Bergen, die voorzien zijn van een kabelbaan, een lift of desnoods een roltrap, wil ik nog wel een keer van boven bekijken, maar daar heb je dit soort stappers niet voor nodig. Ook geschikt voor de jacht, leek mij. Voor mij opportuun als alle slagers en poeliers op zijn.

De instuif wacht, dus nu verwerken.

wim

He Frank, Mio heeft aanlooptijd nodig voordat hij de satelliet ontvangt. Daarom begon hij aan het einde natuurlijk zijn best te doen. Een keertje jagen is toch een goed alternatief voor kilometers vreten? En anders is een wandeling door de bossen heel goed om de longen te zuiveren. Ik heb er nog niets over gelezen is dat stoppen nog doorgegaan?