FraLa-Op-reis.reismee.nl

Voorbeschouwing (deel 3)

Je experimenteert eens wat. Je vervangt de proeffoto. Je vergeet het ‘vinkje' weg te halen bij 'iedereen berichten' en vervolgens constateer je dat bijna je halve vriendenkring 's avonds achter de pc zit.

Mocht je nog werken met 'inbellen', dan is het nu tijd om over te stappen, want er is bij mij duidelijk sprake van ‘schrijfkoorts' en dan lopen die 'telefoon-tikken' fors op. De kreet 'oeverloos OH-en' zal vermoedelijk binnenkort ook worden omgezet in 'draadloos OH-en'.

Via 'Reis Mee' ben ik de afgelopen dagen nogal eens bij andere VS-bezoekers beland. Het merendeel van deze verslagen heeft naar mijn smaak een vrij hoog 'Tante Truus-gehalte', maar als je dan iets leest van lieden, die per fiets door San Francisco tekeer gaan, vraag je je toch af wat minister Klink allemaal zit te doen. Fietsen in San Francisco lijkt mij Klink-klare onzin. Daar zijn die cable trams toch voor??? Anderen gaan - nog voor het ontbijt - 5 km over het strand hollen. Of men laat zich strak in een zwemvest gesnoerd met de gehele familie een rivier afzakken. Wel helmpje op anders komen die rotsblokken vol met bloedspetters en blijven nieuwe toeristen weg... Hallo Klink: Opnemen die handel.

Wie zich handenwrijvend zit te verkneukelen om ook van mij dit soort ‘avonturen' beschreven te krijgen, kan ik met klem aanraden dit gewrijf te staken. Gaat niet gebeuren.

Er zullen echter ongetwijfeld wel enkele Amerikanen mijn pad kruisen, die denken dat ik als inwoner van Verwegistan vast wel iets onnodigs wil aanschaffen, mij met een kluitje in het riet wensen te sturen of veronderstellen, dat bepaalde service-verlening niet voor Hollanders geldt. Van dat soort belevenissen zal ik uitgebreid verslag doen. Een zekere voorpret maakt zich bij voorbaat al van mij meester.

Plaatselijke Handyman (wat een wereldstad toch, dat Almere) heeft mij van een set reisstekkers voorzien. Zo'n aanschaf brengt je in de verleiding nog wat aanvullende reizen te boeken, want je hebt die stekkertjes toch om er gebruik van te maken.

Op ‘terugreis' van Handyman bij de lokale Subway langs gegaan (wat een wereldstad toch, dat Almere) om Ineke ook vast in VS-stemming te brengen. Aangezien zij naar Sardinië afreist, had ik misschien beter een pizza mee kunnen nemen. Of een schaap...

wim

Je hebt de smaak al flink te pakken. Stephen Fry in de dop. Kijk nu zondag a.s. maar even. Km je nog beter op gang. Verheug me er nu al op.

Cliff

Nou, zo te zien zijn je schrijf genenen flink bezig. Ik haak pas bij deel 3 in (was weer aan de arbeid zoals je weet). Heb nu de tijd gevonden om te reageren. En ben inmiddels bij met de verhalen. Je weblog ziet er gelikt uit Frank. Dit gaat vast goed komen. En geen vinkje uitzetten hoor. Laat die mails maar komen.

Ja - ik denk ik zal even rond kijken naar wat ik nog hebt aan verloop stekkers - maar ja - zo te lezen heb je nu een pakket waarmee je de wereld kan rondreizen. Ik denk dat jij de hofleverancier van de buurt wordt. Trouwens, wat die rechthoekige vlak op je laptop betreft (muisaansturing). Ik heb nog diverse muizen hier liggen, waaronder een zeer handzame en handige "minimuis". Dus als je dat wil uit proberen .. kom maar even binnenkort een bakie halen/pilsje drinken ... whatever.

Ik wacht de volgende verhaal wel af.

Groet,

Cliff