FraLa-Op-reis.reismee.nl

Voorbeschouwing (deel 2)

Niet te geloven. Ik ben nog niet eens vertrokken, of er zijn al heel wat lieden een nieuwsgierige blik op mijn fröbelwerk gaan slaan. Wat moet dat worden als ik eenmaal onderweg ben en echt ‘avonturen' ga beleven?

Reislustigen dan wel deskundigen onder jullie zullen wel geconstateerd hebben, dat de gebruikte foto er een van Bryce Canyon is. Een vakantie-foto gebruiken voordat je op vakantie bent gegaan....

Is minder knap dan het lijkt. In 2006 hebben Ineke en ik dit wonderschone park ook al eens bezocht. Zal geen straf zijn hier nogmaals een bezoek aan te brengen.

Ook maar alvast een blik geworpen op hetgeen Philadelphia allemaal heeft te bieden. Ik dien daar over te stappen. Tussen aankomst uit Nederland en vertrek naar Sacramento heb ik maar liefst 5 uur en 3 kwartier de tijd. Nu zullen die ‘vlijtige liesjes' van de immigratiedienst daar wel een forse hap uit nemen, maar er resteert ruim voldoende tijd voor andere vormen van vermaak. De site van Philadelphia toonde wel enkele fraaie beelden van deze stad bij inval van de avond, maar daar schiet ik niet zo gek veel mee op, want dan ben ik al weer weg.

OK, ik kan naar de beroemde Liberty Bell gaan kijken. Daar heb ik nu een foto van gezien en volgens mij zit er al een barst in. Voor Amerikanen wellicht een ‘must', maar om een taxi of een bus te nemen om naar een gebarsten klok te kijken, is een optie, die nadere overweging verdient.

Als extra lokkertje weet men te melden, dat het stadhuis het hoogste gebouw ter wereld is zonder staalskelet. Ga ik ook niet van uit mijn dak. En er zijn gezellige biertentjes. Dat moet dan wel heel erg gezellig zijn, want het Amerikaanse bier is nu niet bepaald een drank waar ik ferme omwegen voor maak...

Gelukkig bevindt de luchthaven zich zo'n beetje naast een rivier en wellicht is het daar ook wel aangenaam verpozen. (Alsof ik onderweg niet al water genoeg heb gezien...)

In het kader van de voorbereidingen dien ik nog uit te zoeken of ik hier in Almere zo'n verloopsteker voor mijn laptopje koop, of Radio Shack met een dergelijke aankoop blij te maken.

Reacties

Reacties

Wim

Radio Shack zou ik niet doen, het probleem is daar dat ze verloopstekkers hebben amerika/europa en niet andersom. Dat probleem hebben wij ook al eens gehad.
Ik heb er wel 2 hier maar daar heb je nu niet veel aan. Anders gewoon bij de winkel in nl halen.

Paula

Veel plezier, geniet van alles.

Ad

Als je nu al zoveel schrijf ... wat moet dat worden t.p. (ter plekke)? Goede reis ... geniet ... en veel plezier

Frank

Wim,

Radio Shack heeft - volgens de website - wel degelijk andersom.

Paula,

Ga ik vast wel doen.

Ad,

Als je alles wilt lezen, wordt dat snipperdagen opnemen. Als de rondreis niet doorgaat, zal ik t.p. een roman moeten verzinnen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!