FraLa-Op-reis.reismee.nl

Ruim voor vertrek

Je moet toch flink wat over hebben voor 'je achterban'.

Pakweg een jaar geleden had ik al eens uitgeprobeerd of ik zo'n weblog kon aanmaken. Dat kon ik dus. Maar nu zat ik met een titel, alsmede enkele regeltjes 'uitprobeertekst', die met de trip naar Californië totaal niets te maken hadden. Na ondeskundig gehannes de complete handel maar verwijderd en een nieuwe start gemaakt.

Tweede handicap is het tikken op dit nieuwe apparaat, waar sommige toetsen op een volkomen onverwachte plaats zitten. Waar is 'end'? O, ergens boven de cijfertjes. Toets blijkt zijn werk naar behoren te doen. Voorts het gewriemel over een vlakje om je cursor op de juiste plaats te krijgen en een zenuwachtige reclame van NTI naast mijn tekst.

Het nieuwe speeltje heb ik het afgelopen weekeind voorzien van de belangrijkste e-mail-adressen en ook de gebruikershandleiding van de nieuwe Canon-camera is geïnstalleerd, zodat ik ook onderweg dit omvangrijk naslawerk kan raadplegen. Ook niet onbelangriijk: het downloaden van enkele favorieten. Google Maps en Google Earth bijvoorbeeld. En nu maar hopen, dat ik deze sites ook nodig zal hebben.

Afgezien van het tijdelijk steun en toeverlaat zijn van mijn recent weduwe geworden zuster, was het de bedoeling om samen met haar een 'forse slinger' te maken naar o.a. Yellowstone, Colorado en Utah. De danig uit de hand gelopen verzameling aantekeningen met rijtijden en prijzen van accommodatie onderweg is de laatste weken niet meer toegenomen. Dat is geen gebrek aan ijver, maar betreft de rugklachten van zus. Zelfs lang zitten, schijnt een pijnlijke beleving te zijn. En om nu een bus te huren met zo'n lus om aan te hangen, is ook weer overdreven. De dag voor mijn vertrek zal nog een nieuwe rugspecialist worden geraadpleegd, dus bij aankomst op de luchthaven van Sacramento zal wel bekend zijn of de trip per huurkoets nog gemaakt kan worden.

Inmiddels mijn weblog via web-log.nl een gezonde en langdurige tweede winterslaap toegewenst en overgestapt naar Reismee. Dat werkt een stuk gebruikersvriendelijker en is ook niet kinderachtig (en inhalig) wat betreft het plaatsen van foto's.

Miranda

nou frank, ik ben erg benieuwd hoor naar jou reisverslag. Kijk al uit naar het meelezen. het ziet er vast mooi uit!! groetjes Miranda