FraLa-Op-reis.reismee.nl

Vervolg dag 4 in Sanya

I.v.m. de maatvoering van de Russen voor het eten nog maar even snel een Scotch gedronken. Daarna naar mijn stamtafel. Wederom was er meer personeel dan gasten en zelfs dat is onvoldoende. Ik had iets gelezen over een korting als je hotelgast bent. Bij receptie daartoe 2 coupons ontvangen. Van tevoren tonen was mij op het hart gedrukt. OK. Vervolgens complete staf in verwarring. Buurman Ruski moest komen tolken. O, je moet voor minstens 100 Yuan verteren en dan ontvang je 30% korting. We zaten in het BBQ-scherm en dan hebben ze het over 8 Yuan per stokje. Wat garnalen, wat rund en wat kip laten aanrukken. Allemaal lekker, maar dat gefrunnik om die garnalen hun jasje uit te trekkenā€¦ Ik had slechts 2 spiesjes met kip en die vond ik erg lekker. Daarom daarvan nog maar 4 stokjes extra besteld. Zou ik toch nog aan een bedrag boven de Yuan 100 komen? Ja. Gelukt! Je blijft hier echt lachen. Waarom de tent niet afgeladen vol zit bij dit soort prijsjesā€¦ Geen idee. Misschien omdat het ergens om de hoek nog voordeliger isā€¦ Ga ik niet naar lopen zoeken. Volgens mij is 10 dagen Vlieland duurder dan 17 dagen China. Eigenlijk ben ik hier naartoe gekomen voor dat karstgebergte, maar ik heb nu al iets van ā€Ik wil hier best nog een keer heen.ā€ Ik snap geen bal van Chinees en de meeste Chinezen geen bal van Engels, maar ik ervaar dat tot op heden niet als hinderlijk. ā€˜Menā€™ vindt wel een oplossing. Dus ik ben prima te spreken over dit volk. Naar aanleiding van het ā€œNice to meet youā€ overweeg ik nu ook mij in te schrijven voor de competitie ā€˜aardigste toerist van 2016ā€™. En toch slechts 1 whisky en 1 biertje gedronkenā€¦.

Reacties

Reacties

Willem R

Echt wel lachen hoor Frank !! Vooral zo door gaan, zou Barry Stevens zeggen.

wim

Nice to meet you van 2 bevallige dames. Daar zou ik toch wat argwanend over zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!