FraLa-Op-reis.reismee.nl

Foto's

Hoewel ik getracht heb mij in te houden, omdat de meeste plekjes al eerder waren bezocht en gefotografeerd, leek het plaatsen van een selectie op Flickr mij toch wel aardig. Dat viel trouwens niet mee. Ik ben nu een volmaakt gespleten persoonlijkheid. Sommige series staan onder FraLa de eerste*en andere onderFrank Langeveld. Langzamerhand heb ik vellen vol met wachtwoorden en als ik er daarvan één inklop word ik bestraffend toegesproken dat dit onjuist is en of ik het nogmaals wens te proberen. Dat werkt meestal niet en dan vraag je een nieuw wachtwoord aan. Dat vergeet je vervolgens op te schrijven op één van die vellen en dus heb je de volgende keer bij het inloggen opnieuw 'feest'.

Hier nu eerst de link voor de prentjes: https://www.flickr.com/photos/92652238@N05/albums

Het moge duidelijk zijn dat ik inmiddels weer in NL ben. Een week al weer. Terugvlucht verliep probleemloos en we genoten opnieuw van "comfort". En dankzij wind mee waren we eerder dan gepland op Schiphol. Daar heb je trouwens bijzonder weinig aan, want daarmee wordt de dag nog langer en het ontlopen van jet-lag alleen maar lastiger.

Ik ben nu wel mooi op tijd terug voor de griepprik. Zou ik anders hebben gemist... Over gemist gesproken. Veel reclame in de VS gezien waarbij Rib-eye het onderwerp was. Ben even kwijt of ik die daar nu wel of niet heb gegeten, maar hier de schade in ieder geval ingehaald. Bakje kant en klaar fruit erbij voor de vitamientjes en smullen maar. Hield nog wat fruit over en diende dus retour supermarkt te gaan voor een tweede rib-eye. Een vorm van logica waar volgens mij geen speld tussen te krijgen is. Waarbij ik mij trouwens afvraag waarom iemand dat zou willen. En waar moet die speld dan eigenlijk tussen?

Een leuk 'weet-dingetje' ontdekt via afrekening credit card. Ergens getankt en dan wordt er bijvoorbeeld voor $.30,- borg van je creditkaart gehaald. Ben je klaar met tanken dan ga je naar binnen en wordt het verschil weer op je creditkaart bijgeboekt. En op je afrekening zie je dan dat de wisselkoers op het moment van afschrijving afwijkt van de koers op het moment van bijschrijving. Het zijn verschillen van een stuk achter de komma en je bent dus niet direct tot boterhammen met schuifkaas veroordeeld, maar een beetje zot vind ik het toch wel. "Doe effe normaal", zou ik tegen mijn bank (SNS) willen zeggen. Geldt ook m.b.t. PIN-kosten. Wells Fargo, in mijn herinnering altijd een bank die bescheiden was op dat gebied, lijkt nu de schade te willen inhalen en berekende $.5,- voor een opname van $.300,- SNS gooit daar nog eens €.2,25 bovenop. Dus ondanks het feit dat de (SNS-) bank voor elke creditkaartbetaling (niet Euro-transactie) €.0,15 berekent, is het haast raadzaam alle betalingen, dus ook de erg kleine, via je creditkaart te laten verlopen en niets contant af te rekenen.

Typisch Nederlands om je na een vakantie, waarbij weinig is beknibbeld, je thuis op te winden over bedragen VER achter de komma. Opwinden is in mijn geval niet het juiste woord. 'Ikconstateer minzaam' is een betere omschrijving. Ik heb mij nu kunnen inhouden, maar dit soort zaken verleidt mij dikwijls tot het stellen van vragen. Het beantwoorden daarvan kost (bijvoorbeeld de SNS-bank) een veelvoud aan manuren t.o.v. het mij afgetroggelde bedrag.

Het wordt tijd mij weer buiten de landsgrenzen te begeven, zodat ik niet aan dit soort dwaze verleidingen wordt blootgesteld. Ik meld het wel als het zover is.

* Bij het opgeven van een gebruikersnaam blijkt de afkorting FraLa soms al in gebruik. Aangezien ik deze afkorting al sinds ca. 1963 hanteer, heb ik mij het recht toebedeeld de toevoeging "de eerste" te gebruiken.