FraLa-Op-reis.reismee.nl

Van Noord California terug naar de Sacramento Valley

Weinig opzienbarende laatste etappe. Van Fortuna zuidwaarts langs de kust tot Fort Bragg. Daar heb ik in 1975 eens overnacht i.v.m. een excursie met de zogenaamde Skunk train om Redwoods te bekijken. Was toen met zo\'n Greyhoundbus naar Willits. Skunk train in. Overnachten en mega pizza eten in Fort Bragg. Terug naar Willits met Skunk train en weer met Greyhound retour naar Pacifica waar Helly destijds woonde. Ik herkende er niets. Hetzelfde gold voor Willits, wat onze volgende doorgangsplaats was.

Langs de kust bij nogal wat Viewpoints gestopt. En diverse wegen waren ruimhartig voorzien van bochten. E.e.a. betekende dat de tijd sneller vorderde dan het aantal afgelegde mijlen. Een omweg langs Randy & Carol zou een knap latertje betekenen. Bovendien wisten we niet of er iemand thuis zou zijn. En dat kon ook niet gecontroleerd worden, want Helly had haar emergency device (modernere mensen noemen dat een mobieltje) in haar andere tas thuis laten zitten. Hoewel wij in het off road gebeuren in Noord Nevada waarschijnlijk toch geen bereik hadden gehad, maakt het ontbreken van een mobieltje ons avontuur nog zotter.

Van Willits ging het naar Clear Lake over de 20 en dan verder tot de I-5. De I-5 loopt langs Sacramento tot Lodi en door naar Los Angeles en misschien wel San Diego. I-5 is van het punt waarop wij deze weg gingen volgen oersaai. Landschap zo plat als een pannenkoek. Vanwege de zondag weinig vrachtverkeer en met een beetje ‘speeden\' waren we 17.30 klaar met rijden en kon de Canadian Mist aangesproken worden. Tweede trip: 1.771 mijl

Gisteren (maandag) ene Hannie ontmoet. Weduwe van 83 die elke dag nog luid juichend begroet. Niet onmogelijk dat zulks letterlijk is te nemen. Zij zit hier ook al iets van 60 jaar, maar spreekt een steenkolenengels waarvan je oren spontaan gaan klapperen. Maar verder een vrolijke en levenslustige tante.

Vanmiddag gaan we een slokje drinken en een hapje eten bij Irene.Irene is de in een eerder verslag genoemde vriendin waar ik met Google Earth in de weer ben geweest. Selectie uit foto\'s van tweede trip op USB-stick gezet, zodat we die kunnen laten zien. Kan ik laptop hier laten. Via dezelfde USB-stick bij Walmart een 20-tal foto\'s laten afdrukken voor Helly. Wordt een mens niet arm van ($.6,05).

Voorts even bij de plaatselijke Rabo langs geweest (jazeker, Lodi is een wereldstad..) en geïnformeerd of zij mij snel aan een nieuwe creditkaart konden helpen, omdat de mijne splijtzwammen heeft gegeten. Ging uiteraard niet. Ik kon daar wel pinnen zonder dat $3,- of $.5,- in rekening wordt gebracht voor een dergelijke transactie. Voorts wist de man aan de balie mij te vertellen dat ik prima WiFi kon vonden bij McDonald en nog een tent. Ga bij deze laatste proberen dit stukkie te plaatsen en e-mail te bekijken. Zal wel een versnapering moeten aanschaffen, maar dat is OK. Heerlijke Turkey Sandwich en een emmer Pepsi

Voor morgen staat een bezoek aan de Zoo van Sacramento geprogrammeerd en een nieuwe visite aan China King Buffet.