FraLa-Op-reis.reismee.nl

Sardinië en nog niet werkende beheersomgeving Reismee

Het hoera roepen bleek dus voorbarig. OK er was verbinding met internet. Maar de beheersomgeving van Reismee beheert even totaal niets. (Zie hieronder)

Werkzaamheden

Momenteel zijn we een update aan het uitvoeren aan onze servers Hierdoor is het tijdelijk niet mogelijk om in te loggen op je beheeromgeving.

We doen ons best om alles dit weekend weer draaiende te krijgen.

Onze excuses voor het ongemak.

- Het ReisMee team.

Zondag 20.20 uur nog niet draaiend.... Maandagmiddag pas weer wel

Niet veel later blijkt de internetverbinding niet erg stabiel. De ellende blijkt zich zelfs uit te breiden naar elders. Linda had een aanbieding gezien van Chivas Regal (€.16,80) bij Auchan. Leek mij een interessante winkel. Omdat er ook nog andere boodschapjes gedaan moesten worden, ben ik met Luca meegereden. Parkeerterrein bleek zeer gevuld en ik had eigenlijk wel behoefte aan een soort shuttlebus om richting ingang te geraken. Het aangrenzende winkelcentrum bood ook plaats aan allerlei kleinere neringdoenden. Auchan deed aan Carefour denken. Misschien zelfs een beetje aan Walmart, maar dan drukker. Luca diende zich op een bepaald moment tussen twee winkelwagentjes in naar het schap met honig te wurmen. Aanvankelijk was het mij volstrekt onduidelijk waarom die mensen daar met hun karretje stonden. Iets later bleek dat zij in de rij voor de kassa stonden. Daar waren er iets van 29 van (incl. 8 zelfbedieningskassa's), maar de diverse rijen met wachtenden deden in lengte weinig voor elkaar onder. En alsof dit alles al niet erg genoeg was, sloeg de kassa van Auchan op tilt toen Luca wenste af te rekenen. Voordat dit probleem was opgelost, verstreek opnieuw bijna een kwartier. Mocht er ooit nog een boodschappenronde bij Auchan komen dan zullen Luca en ik schitteren door afwezigheid en Linda na een kwartiertje of 5 wel weer ophalen.

Zaterdag dus wisselvallig weer met hier en daar een bui. Geen omstandigheden die noden tot het maken van excursies. Bovendien was de gehele familie thuis en kon ik dus van mijn vrolijke kleindochter genieten. Elena wenste op het dakterras in plassen te stampen en had al laarsjes aangetrokken. Jammer voor haar, maar er waren geen plassen waarin met goed fatsoen gestampt kon worden. Met behulp van een paraplu en een tuinslang kon er niettemin toch een Hollands tafereeltje worden gerealiseerd. Spuitgast Linda zong vrolijk: Het regent, het regent, de pannetjes worden... ' en Elena vulde dan (soms) aan met 'nat' en bij de volgende strofe met 'gat'. De 'g' is voor haar overigens een moeilijke letter. Opa's fototoestel heeft overuren gemaakt.

Voor de avonddis waren wij weer bij Mario en Angela uitgenodigd en door in geuren en kleuren van onze door de whiskyreclame geïnitieerde avonturen bij Auchan te vertellen, herinnerde Mario zich weer mijn trouw in ere houden van 'borreltijd'. Daar werd rap iets aan gedaan (Glen Grant) en Angela schoof binnen de kortste keren diverse schoteltjes met knabbels onder mijn neus.

Zoals gebruikelijk was het diner weer uit de kunst. In de open haard in de keuken werden fenomenale lappen rundvlees geroosterd. Mocht het rund zich tijdens zijn of haar leven ooit misdragen hebben dan werd dit nu ruimschoots gecompenseerd.

Ook voor vandaag staat het programma voor een flink deel in het teken van ‘eten'. ‘Slechts' een lunch, maar bij een Agriturismo-tent en daar laten ze je meestal niet gaan als je niet aan de rolproef voldoet. Kogelrond staat garant voor rollen. Het was een dik uur sturen, maar dan heb je ook wat. Typisch Sardijnse spijzen. Eerst - om erin te komen - wat vleeswaren, olijven, brood met een smeerbare schapenkaas, aubergines en paprika. Bij de vleeswaren was de ham van everzwijn van grote klasse en ook de manier waarop de paprika was bereid door deze ergens in te laten weken of wat dan ook, was een topper. Pasta is uiteraard onvermijdelijk en om de feestvreugde te verhogen waren er twee soorten. Macaroni of een daar zeer sterk op lijkende variant en ravioli. Vlees was van het schaap en van het speenvarken (dit laatste is zeker een streekspecialiteit). By the way: Wijn tap je gewoon zelf bij als het karafje leeg is.

Na het vlees kwam nog een plakje kaas, fruit, koffie met een soort gebak, een aquavit met honig. En dat alles voor iets van €.24,- p.p. Volgens mij is desgewenst ook een steekwagen te bestellen om overvolle gasten naar hun auto te krijgen, maar dat zal dan wel niet inbegrepen zijn. Speciaal voor Wim als liefhebber van plaatsjesmenu's heb ik een foto van de speenvarkenschotel gemaakt.

Dit soort tenten is vaak slechts ‘op verzoek open'. Als er voldoende aanvragen zijn wil men de hut nog wel open maken. Op de bonnefooi proberen lijkt mij een slecht plan, want de lokatie is dikwijls 'in the middle of nowhere'.

Dat in dit soort landen koeien, schapen en geiten op de openbare weg je pad kruisen vind ik al vrij gewoon. Aan dit rijtje boerderijdieren kan ik sinds vandaag het varken toevoegen en dat is dus toch wel apart.

Hoewel ik slechts zeer sporadisch whisky na het eten nuttig, was er heden sprake van een lunch en dan raak ik toch lichtelijk in de war. Dineren zal heden worden overgeslagen. Vandaar op dit tijdstip nog een Schotse slok bij het tikken. Voor het opzoeken van de nachtelijke sponde is het (ruim) te vroeg en bovendien is Linda vrij spontaan op de mij toegewezen slaapbank in slaap gevallen.

Morgen is men weer druk aan het werk en zal ik opnieuw de toerist mogen uithangen. Nog niet duidelijk of het richting West of Zuidwest zal gaan.