FraLa-Op-reis.reismee.nl

Terugreis en terugblik

Terugreis verliep probleemloos. Zelfs mijn koffer kwam dit keer tegelijk met mij aan, al zat er wel een handgreep los en hing er een kaartje met de tekst 'heavy' aan. Gelukkig heeft die koffer twee handgrepen en ook nog wieltjes. Misschien toch iets teveel spijkerbroeken etc. gekocht???

's Ochtends de hotelbuurman, die ook buitenskamers even een pafje deed, verblijd met het restantje Canadian Mist. Was niet zoveel meer, maar uit een goed hart.

Opnieuw de Las Vegas Boulevard afgesukkeld en wederom weerstand kunnen bieden aan het aan nadere inspectie onderwerpen van de verzamelde protserigheid. Daardoor al knap vroeg op luchthaven aanwezig. Koffer mag dan ‘heavy' zijn geweest, maar er hoefde niet extra voor betaald te worden. Dat de koffer - in tegenstelling tot de heenreis - nu wel aanwezig was op mijn eindbestemming, verbaasde mij eigenlijk wel iets. Overstaptijd was nu immers nog iets korter. Misschien had Delta teveel overnachtingspakketjes...

Op de luchthaven dus ruim voldoende tijd om de forse hoeveelheid knabbelzoutjes te verorberen. Minpuntje was het feit dat ik bij de security in ijltempo mijn laatste flesje Sprite moest leegdrinken en een vol blikje Budweiser in de container kon mieteren. Puur drankmisbruik! En als je door de security heen bent, mag je (voor vrij veel geld) een nieuw flesje sap kopen....

Eerste stuk naar Minneapolis was met een volledig volgeboekte kist. Bij overstappen geen ‘gedoe' met immigratie, douane en andere ambtenarij. Slurfje uit, hoek om, stukje wandelen en weer instappen. Deurtje dicht en volgende etappe. Achter mij zat een man uit Egypte en die vrolijkte aanzienlijk op, toen er een jongedame uit de Oekraïne naast hem kwam zittten. Het leeftijdsverschil van een slordige 20 jaar weerhield deze ‘casanova' niet zijn charmes op zijn buurvrouw los te laten. Uiterst vermakelijk, maar op den duur ook wel slaapverwekkend. Ik heb dus zelfs een uiltje kunnen knappen.

Keurig op tijd op Schiphol geland en de trein van 13.54 uur met gemak gehaald. Conform planning was ik rond 14.45 uur al op het uitdeelpunt om de bezorgers hun krantjes uit te delen. Op die manier slaagde ik erin de jetlag tot een minimaal tijdsbestek terug te dringen. Rond 21.00 uur de luikjes gesloten en na een korte ‘opleving' (ca. 1 uurtje) tot de wekker ging (07.15 uur) doorgeslapen. Rest van de zaterdag administratief aan de slag geweest en zondag heb ik pogingen in het werk gesteld de rijstebrijberg van foto's te ordenen. Dat viel om den drommel niet mee, want er bleek een serie van een tiental foto's volledig van de leg. Na getracht te hebben e.e.a. op datum van opname te ordenen, bungelde deze serie (ten onrechte) helemaal onderaan. Nadere inspectie leerde dat deze opnamen in januari 2007 gemaakt zouden zijn. Niet dus. Mij is nog niet geheel duidelijk of de PC, of de camera mij deze loer draait. Met je nog niet optimaal heldere koppie is het uitvogelen een tijdrovend gebeuren. En alsof je niet al genoeg tijdzones hebt doorklieft, wordt in NL ook nog eens de wintertijd ingeluid. Zowel zaterdag- als zondagnacht is het een latertje geworden.

Dit weekeind al aan enige reflectie besteed. Via een aparte e-mail zal ik ‘intimi' daarover berichten. Dankzij foto's, bonnetjes en andere kwitanties, alsmede onderweg aangereikt drukwerk (met name van de bezochte parken) herleeft de reis weer. Van Oom Rabo ook al post ontvangen met mijn eerste afschrijvingen. Aangenaam mogen constateren dat annuleren van hotels mij door de schommelende koers bijna een euro heeft opgeleverd. Bij reservering schrijft men een bedrag af en bij annulering krijg je dat bedrag (in dollars) weer terug. Als ik die handeling bij nog een paar duizend hotels had verricht, had ik een gratis vakantie gehad.

Bij aankoop van (sterke) drank en sigaretten wordt men geacht boven de 21 jaar oud te zijn. Bij twijfel ID tonen. Nu heeft uiteraard niemand mij om een ID gevraagd. Men geloofde - hoe is het mogelijk - toch wel dat ik boven de 21 was. Maar op de bonnetjes staat wel een geboortedatum vermeld. Als ik die mag geloven, heb ik er een paar verjaardagen bij en ben ik bijna 6 jaar jonger.

De Nissan is (samen met de lokale benzineprijzen) ook zeer braaf geweest. Voor ongeveer €.300,- heb ik bijna 5.700 km kunnen afleggen. Als ik dat hier in NL wens te evenaren, zal ik mijn ‘oude schicht' toch heel wat kilometers moeten duwen.

Al met al - niet in de laatste plaats door het mooie weer - een geslaagde reis en voor herhaling vatbaar.

Reacties

Reacties

Marijke (USA)

All in all you had a terrific vacation and saw many beautiful places. Thanks for sharing your impressions on this blog. I enjoyed reading them very much. Glad to hear you arrived home safely.
Tot schrijfs maar weer,
Marijke

wim

ook genoten van de mooie teksten, ga maar weer snel met vakantie en wat is nu 20 jaar leeftijdsverschil:)

Jan Bulthuis

Je bent wel erg actief geweest deze reis !
Met wandelen , fotograferen , eten en drinken en vooral ook met ons op de hoogte houden daarvan , in een schrijfstijl een AKO literatuurprijs waardig !
Graag volgende keer nou eens niet naar Noord Amerika , want dat ken ik , dank zij jou verslagen , nou wel . Wat denk je van Zuid-Amerika !!!

Benedikt

Heb genoten van de prachtige natuur en uiteraard van je prachtig taalgebruik

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!