FraLa-Op-reis.reismee.nl

Pardoes of Opperdoes

Al een beginnetje gemaakt met verslag van heden. Moet meneer Gates zich er weer mee bemoeien en up-dates installeren. En dus wordt mijn PC opnieuw gestart en is mijn eerste alinea weg....

Goed geslapen en daarna ‘intens genieten' van een continental breakfast. Op zich niet eens zo slecht. Zeker niet in verhouding tot hetgeen ik al eens eerder voorgeschoteld heb gekregen. Maar je vraagt je soms toch wel af welk ‘continent' er eigenlijk wordt bedoeld. Jazeker. Europa dus. Ach weten die Yanks veel.

Het zag er mooi zonnig uit (en dat was het dus ook) en ik besloot andere schoenen aan te doen. Goed plan, want daarmee was de gemiste kleinigheid uit de na-ijlende koffer ook terecht. Zat in een van die schoenen. I-15 weer op en richting Twin Falls. Men wist waarschijnlijk dat ik zou komen, want men had de wegen alom van een nieuwe laag asfalt voorzien. Timing klopte niet helemaal, want er werd hier en daar nog vlijtig doorgewerkt aan details. Nagenoeg geen hinder van ondervonden en al helemaal geen vertraging. Heerlijk rustig op de weg. Dankzij cruise control kan ik desgewenst met mijn linkerhand gas geven. Zie ik mij in mijn Epica nog niet doen....

Voor Twin Falls was er al een afslag naar de watervallen van Soshone en die zijn zeer de moeite waard. Dankzij het zonnetje was er bij de waterval een schitterende regenboog. Wel laag! Als contrast voor vallend water het nabij gelegen Dierke-meertje snel bekeken. Daar lag iemand nog zijn ‘tan' bij te werken...

Ook het resterende watervalletje van Twin Falls nog bezocht. Andere deel van de tweeling wordt nu gebruikt voor energiewinning. Plaats zou dus omgedoopt moeten worden. Na vertrek onderweg nog een roedeltje herten gezien en dankzij telelens aardig in beeld kunnen brengen. Daarna deels dezelfde weg retour, maar slechts een klein deel. Op weg naar Idaho Falls meende ik Lake Walcot te moeten bezoeken. Best wel fraai, maar niet fraai genoeg voor de gemaakte omweg, maar zoiets kun je slechts achteraf constateren.Gelukkig wel zo verstandig geweest niet te proberen een kortere weg terug te vinden, want wat dat betreft lijkt het daar Almere wel. Zo'n kortere weg is voorbehouden aan kraaien (en in Almere ook aan fietsers).

Het landschap was weliswaar niet overweldigend, maar toch best lieflijk en in ieder geval wijds. Kort voor Idaho Falls (nabij Blackfoot) viel mijn oog op een reclamebord waarop het AARDAPPELMUSEUM werd aangeprezen. Als gediplomeerd cultuurbarbaar ben ik daar pardoes aan voorbij gereden. Of misschien zou in dit geval het woord 'opperdoes' nog beter van toepassing zijn. Ik kan mij echter niet voorstellen dat ik slapeloze nachten zal hebben, omdat ik het aardappelmuseum niet heb bezocht.

Vooruit geboekte slaaphut snel gevonden. Ook hier hadden ze een kortingsactie met een nabij gelegen horecaffer, maar de op mijn kamer aangetroffen spijskaart deed mij niet direct watertanden. Coupon dus niet gebruikt.

Aan de andere kant van de snelweg een leuk ogende BBQ-tent gezien, maar eerst even bij Walmart binnengewipt. Drie spijkerbroeken, een overhemd, 6 onderbroeken, een set van 16 Duracell batterijen, een six-pack Sprite en een reservedoos Cheez-it voor nog geen $.100,-. Fijn land hoor die VS. Na de boodschappen naar Famous Dave BBQ en vervolgens nog even bij Starbuck naar binnen. Carajillo hadden zij niet. Zij mochten niet eens sterke drank schenken. Irish Coffee zal dus ook wel niets worden daar. De expresso was echter een verademing na al dat normaliter geschonken slootwater.

Op mijn motelkamer vul ik de laatste gaatjes met een slok Canadian Mist en wat Cheez-it. Ik had mijn ijsemmertje al meegenomen in de auto. Is trouwens een Nissan Altima en geen Sentra... Motortje van 2,5 liter en een startknop i.p.v. een sleutel omdraaien. En als je op de startknop drukt zonder op het rempedaal te trappen gebeurt er lekker niets.

Morgen een vrij korte etappe naar West Yellowstone, op de stoep van het bekende Nationale Park. Genoeg tijd om hier in Idaho Falls de plaatselijke Zoo te bekijken (Ja, ik kan het nog steeds niet laten). Volgens de plaatselijke kenners hebben ze er kamelen. Wow! Iets verder onderweg is er nog iets met de mij aansprekende naam Bear World. Geen beren in kooien, maar in hun natuurlijke ‘habitat' en daar rij je dan tussendoor. Moet ik mijn Cheez-it misschien eerst luchtdicht verpakken of bij de ingang van het park in bewaring geven???

Deze extra beestjes heb ik via reclameborden, respectievelijk een foldertje en ik ga nu dus even op het web kijken of het wel een slim plan is. Dat moet nu haast wel, want anders heb ik flinke stukken voor Jan Doedel zitten tikken. Volgende keer zal ik eerst op internet kijken en dan pas mijn verslag maken. Ach, al doende leert men. Zoo is dus vanaf 2 oktober gesloten...????

Afgelopen dagen (uiteraard) wel vaak aan Ineke moeten denken. Samen hadden we ongetwijfeld nog meer genoten en ook gelachen. Maar ik weet ook vrij precies waarvan zij (ook) had genoten en om welke dingen zij zou hebben moeten lachen en dat compenseert weer iets/veel.

Reacties

Reacties

wim

Mooi serieus einde en ik had niet anders gedacht (en verwacht)

Hadden ze Tour de Frank verward met Tour de France i.v.m. al dat nieuwe asfalt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!