FraLa-Op-reis.reismee.nl

Lang leve KPN Glasvezel (vervolg)

Vervolg Lang leve glasvezel (deel 1 is bij het vorig verhaaltje te lezen)

Afdeling 'opzeggingen' (Heeft u daar een aparte afdeling voor? Ja, maar dat is bij meerdere providers het geval...)lukt het niet mij binnen de in het vooruitzicht gestelde termijn van 1 werkdag te bellen. Na bijna 48 uur via e-mail maar eens geïnformeerd hoe lang een werkdag bij KPN duurt. Ik zou onbereikbaar zijn. Vreemd verhaal, want ik zie nergens gemiste oproepen op mijn mobieltje. Ik krijg met vertraging toch een opzegspecialist aan de lijn. Ik ben heel aardig voor hem geweest, maar echt vrolijk werd hij niet van mijn relaas. Hij zou een e-mail sturen naar ‘ klantenreactie' en ik zou een kopie krijgen. Die moet nóg komen... Vermoedelijk is de man na het aanhoren van mijn ervaringen volledig in elkaar gestort en op zoek naar een leukere baan....

Dan ploft er een bevestiging van de opzegging op de mat. In duplo nog wel. Datum wordt niet genoemd en er wordt uitsluitend over mijn 2e telefoonnummer gerept. Of ik de andere KPN-diensten wenste te behouden. Kan dat... ik heb toch een combinatiepakket? Soortgelijke vraag per e-mail gesteld. Kon dus niet. En ja, het andere nummer hoorde er ook bij.

Ik krijg opeens een ingeving. Huistelefoon is dan wel doorgeschakeld, maar faxlijn niet. Laat ik eens proberen of die al weer wat doet. Ja dus! Dat de storing is verholpen wordt voor klanten, die hebben opgezegd, blijkbaar streng geheim gehouden. Zit dus al enige tijd voor Jan Doedel met mijn mobieltje aan de beademing. Maar dan moet die doorschakeling wel eerst terug gedraaid worden. E-mail sturen. E-mail terug: Ja, het is geregeld. Ik test en blijk ook met de ‘gewone ' telefoon naar buiten te kunnen bellen. Mobieltje uit gezet. Paar uur later staat er een medewerker op de stoep. Je telefoon staat op voice-mail. Prototype van ‘halve maatregel' dus. Jippie, de helpdeskmaar weer bellen en vragen of er iets dusdanig technisch kon worden geregeld dat ik naast uitgaand bellen ook weer gebeld kon worden. Helpdesk-dame regelde dat à la minute. En nu maar afwachten welke verrassing deze ‘aansluiter' de laatste week nog voor mij in petto heeft.

Zelfs mijn steun en toeverlaat laat mij i.v.m. ziekte in de steek. Nu moet je volgens mij als werknemer van KPN ook wel van beton zijn om overeind te blijven, maar het kan natuurlijk ook een fikse verkoudheid betreffen.

XS4ALL loopt inmiddels al vooruit op de eerdere planning. Op 21 oktober land ik weer op het oude nest (flangeve@xs4all.nl). Mocht rond deze tijd een windvlaag jullie woning teisteren, dan betreft het mijn zucht van verlichting!

P.S.

Goed, nee voortreffelijk functionerende dame van Klantenreactie heeft inmiddels de ziekenboeg verlaten en is driftig in de weer gegaan met het plakken van pleisters op mijn wonden.Speciaal aangeschafte switchbox en extra telefoonkosten zijn ruimhartig gecompenseerd. Waren alle KPN-ers maar zo bekwaam. Maar dan was er geen 'stukkie' geweest.