FraLa-Op-reis.reismee.nl

Andalusië. Dag 5 nabij Cadiz

Korte etappe vandaag. Nog geen 3 uur sturen. In Duitsland zou men het over een Katzensprung hebben. Een Katzensprung wil nog wel eens eindigen met een dode mus. Of een dode muis...

Ondanks vroege start was er geen noodzaak tot krabben van autoruiten. Ontbijt overgeslagen. Gisteren was ik aan de late kant en werd ik naar de bar verwezen. Carajillo en een tostada (met wat olijfolie) is behelpen, maar het was mijn eigen keus. Vanmorgen was er wel e.e.a. uitgestald, maar ik vond het maar een ongezellige ruimte en zag ook geen expresso-apparaat voor het (laten) maken van een carajillo. En de bar was nog dicht. Onderweg mijn geluk maar eens beproeven.

Eerste deel van rit was fraai tot zeer fraai. Klein stukje richting Sevilla en dan afslaan richting Grazalema. Vlak voor Grazalema linksaf naar Ubrique en vervolgens naar Arcos de la Frontera. Bergen werden fraai beschenen door zon die net achter andere bergen verscheen. Nabij Arcos etc. mijn carajillo kunnen bestellen, alsmede een kant en klare koek met crème in de ingewanden en een chocolade korstje aan de buitenkant. Chocolade vulling en een crème korstje was ook mogelijk geweest. Dienstdoende bardame eens gevraagd waar dat ‘de la Frontera’ op sloeg. Later zou ook nog Jerez de la Frontera volgen. Frontera is “grens” en zo’n plaatsnaam verwacht je dan in de buurt van Portugal, of Frankrijk. Maar over welke grens heeft men het hier? Weet ik nu dus nog steeds niet. Eindbestemming nog even gepasseerd en eerst naar Cipriano doorgereden. Geen onaardig plaatsje, maar volgens mij nog niet helemaal wakker. Veel strand met weinig badgasten. Voordeel van zo’n plaatsje deze tijd van het jaar bekijken, is dat je aan de rand van de boulevard nog een parkeerplekje kan vinden. Nu is turen naar een vrijwel leeg strand niet zo gek lang echt boeiend. Voorwaarts naar Hotel Puerto Bahia in El Puerto de Sta Maria. Nette hut, maar wel een vette onvoldoende gescoord door bij de receptie het (voor mij) wereldrecord ‘klant laten wachten’ te verbeteren. Leesvoer van map op de kamer bracht mij ook niet in verrukking. Beetje (boel) duitendieven. Derhalve rap besloten voedsel en drank elders te bestellen. €.15,- voor ontbijt (met slechte review). Doe even. Vlakbij het hotel was er gelukkig een forse keus aan neringdoenden op het gebied van eten en drinken. Neergestreken op een zonnig terras en een forse vaas bier besteld. Op de kaart zag ik dat men (o.a.) van die tortilla’s met kleine garnaaltjes serveerde. Ik had daarover een tip gekregen van iemand uit het Baskenland. Voor de vitamientjes een salade van het huis erbij. Zou een konijn zeer tevreden mee zijn geweest. Afgezien van de tonijn misschien, maar dat vind ik nu juist wel weer lekker. Die tortilla’s (ik kreeg er 3, van een fors formaat kletskop) smaakten mij uitstekend, dus nog maar een portie besteld. Mega-vrolijke ober, dus die tent heeft er een vaste klant bij. Straks een varkenshaasje (?) en morgenochtend maar eens kijken wat het ontbijt mij doet. Op bankje bij boulevard uitgebuikt. Ook hier was er amper een kip op het strand. Die horen daar natuurlijk ook helemaal niet, maar men begrijpt wat ik bedoel. Op het strand - voor zover ik kon zien en dat was vrij ver – slechts 2 strandtenten. Aan de praat geraakt met moeder en dochter, die naast mij op het bankje waren neergestreken. Zomers zou strand redelijk vol zijn…

Ga ik rond 20 uur opgetogen en verwachtingsvol naar mijn stekkie van hedenmiddag, is de tent gesloten en alle buren idem. Slechts bij één knabbelpaleis brandde het licht nog en de keuken bleek ook nog open. Vanmiddag was ik er al keihard voorbij gelopen. Geen idee wat ik er zo onaantrekkelijk aan vond/vind. Misschien iets met kleurstelling? Omdat ik geen zin had om met de auto op avontuur te gaan mijn bestelling toch maar daar geplaatst. Alvorens daar aan toe te komen, mocht ik eerst iets van het huis proeven. Schoteltje met 4 middelgrote garnalen en daarna 2 x iets met mosselen. Veelbelovende start. Overmoedig behalve de varkenshaas ook een portie kroketjes (?) besteld. Leken een beetje op ‘onze’ bitterballen. Varkenshaas was een beetje aan de droge kant. Op bediening was niets aan te merken en dat scheelt weer energie.


Reacties

Reacties

GJ

Voor ons is het wintersestrand ook het mooiste. Kan je erop met hond, en geen jukebox gezien of etenafval.

wim

Het leest weer allemaal lekker weg, volgens mij heb je het prima. Die van die kassadame was voor mij een goed begin van de week:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!