FraLa-Op-reis.reismee.nl

Algarve of stevig stukkie?

Vandaag deels vakantieverslag en deels een soort ‘stevig stukkie’. Qua vakantie was het even ‘pas op de plaats’. Vandaag (17/12) is het voor het eerst weer eens fatsoenlijk zonnig weer. Komt goed uit i.v.m. verplaatsing naar mijn laatste nachthok (Ibis hotel), vlakbij het vliegveld Faro. Dat was trouwens nog even mega-schrikken. Ik zocht gisteren alvast het straatadres op en toen viel mijn oog op de datum. 17 Februari i.p.v. 17 december. En “niet annuleerbaar”. Zou er 17 december nog wel plaats zijn??? En ben ik nu twee keer de pineut qua overnachtingskosten? Mijn favoriete receptioniste had dienst en die heeft voor mij telefonisch contact opgenomen met het Ibis hotel. Resultaat: Ik moest, ondanks waarschuwing over 'niet terugbetaalbaar', toch annuleren bij Booking.com. Bij Ibis zou ik dan iets van €.2,- moeten bijbetalen…. Yes!

Afgelopen 2 dagen – min of meer gedwongen door het grauwe weer - veel tijd op de kamer doorgebracht. Wat gelezen, wat BVN gekeken en wat surfwerk verricht:

Het druppelt heel, heel langzaam door tot het besef van een ieder. Luchtvaart is niet de grootse CO-2 schurk. (Dat zijn de energiemaatschappijen). Maar vooral de cementindustrie is een stuk erger dan de luchtvaart.

Het is echter een stuk sympathieker om te ageren tegen iemand die (zoals ik) met enige regelmaat het vliegtuig pakt, dan met spandoeken voor een huis in aanbouw te gaan protesteren. Men gunt (terecht) de volgende generatie ook een eigen woning.

Via BVN word ik vandaag geconfronteerd met de verkiezing van politieke prestatie van het jaar. Daar zitten kandidaat–prestaties bij waarbij ik denk “Doe even”. Dat die Pieter Omzigt (samen met ene Renske Leijten) de winnaar is, kan mij als politicobeet eigenlijk wel bekoren. Met zekere regelmaat komt Omzigt in het nieuws en dan ben ik blij dat ik niet aan de andere kant van zijn bemoeienissen zit.

Op de achtergrond (BVN) hoor ik dat het in Frankrijk nog steeds bal is. Volgens mij vindt men dat daar een soort volkssport. Er rijden geen treinen (of niet vaak genoeg), de metro doet het niet (op tijd) en er zijn files met recordlengte. Vervolgens gaat men betogen en/of staken. Toevallig heb ik kort voor vertrek naar de Algarve eens gekeken naar wat bepaalde vliegtuigen van Transavia Nederland en Transavia France per dag presteren. Dat scheelt een formidabele jas. Transavia NL doet soms wel 4 vluchten op 1 dag (heen en terug dan). Bij kortere vluchten worden het er ook wel eens 6. Vandaar ook dat men voor dag en dauw begint.

Slechts een enkele kist van Transavia France behaalt vergelijkbare resultaten. Soms zie ik meerdere dagen helemaal geen activiteit… Ik vraag mij dan (uiteraard) af of zo’n stewardess dan met bepaalde regelmaat extra verlof aanvraagt, omdat zij soms toch wel 4 dagen per week moet werken...

Over werken gesproken: Mijn fles J&B is uitgewerkt. Klokt niet meer. Is dus leeg. Wijnfles 1 ook. Het andere exemplaar van mijn twee aangeschafte wijntjes is nog helemaal compleet. Dus de kurk zit er nog in. Om fles 2 vandaag op de kamer bij Ibis het klokken af te leren lijkt mij overdreven. In noodgeval wordt hij in gebruikte sokken gewikkeld en naar Almere meegenomen.

Gisteren uiteindelijk ook uitgevogeld dat er een reden is dat mijn passage op de tolweg niet via de plaatselijke PTT-app (KPN-app?) is geregistreerd. Schijnt rechtstreeks naar autoverhuurmij te gaan. Dat ga ik vandaag dus proberen recht te zetten en als men er dan op staat een fors bedrag aan administratiekosten extra te berekenen, bestaat de kans dat er gedurende zeer lange tijd niets meer van mij wordt vernomen. Ik ben dan in afwachting van berechtiging, omdat ik de brenger van dit vrolijke nieuws zou hebben beschadigd. Gevalletje ‘noodweer exces’ dunkt mij.

Allemaal ‘dagdromen’. Met een beetje mazzel heeft er bij Autorent vandaag iemand dienst, die qua postuur vergelijkbaar is met de man die mij eergisteren in een pizzeria bediende. Hij was noch Portugees, noch Italiaan. Hij was een Braziliaan van een kleine 2 meter hoog en ongeveer even breed. Zoiets werkt louterend op een mogelijke vermindering van zelfbeheersing.

Omdat nu de zon schijnt, ga ik mijn spullen pakken, uitchecken en via een omweg naar Ibis.

Over de rest van deze dag (spannend toch?), avond en terugvlucht zal ook nog wel iets te melden zijn.

Reacties

Reacties

wim

Toch vind ik ook dat je wel veel vliegt:) Je hebt gelijk, geniet er van!

Frank Langeveld

Dat regelmatig vliegen klopt op zich wel, maar ik doe helemaal niets met cement.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!