FraLa-Op-reis.reismee.nl

Dubai en Dwaallichtjes


Morgen nog één poging om zonder navigatie en/of fatsoenlijke wegenkaart een eindje om te gaan. Het was vandaag tijd om in te checken voor de terugvlucht. Nu had ik weinig behoefte hier tot 14.45 uur te blijven rondlummelen, dus op een bepaald moment dacht ik om even naar de luchthaven en terug te rijden. Ben ik vast wel op tijd terug. Google Maps erbij gepakt en braaf notities gemaakt hoe dat heen- en terugrijden probleemloos zou moeten verlopen. Heen verdiende die kwalificatie ruimschoots. De terugweg was een kwestie van even iets doorrijden langs de luchthaven en dan de afslag naar Al Jaddaf nemen. Die afslag was dus niet te vinden. Althans niet door mij. Uiteindelijk terug en nog eens proberen. Zelfde resultaat. En dan begint het draaien en keren en word ik bij elke foute afslag pissiger. En als je dan eindelijk een bekende straat te pakken hebt, blijk je er van de verkeerde kant op te komen en ga je dus verder weg van je bestemming i.p.v. dichterbij.

Ter verdediging van mijn gestuntel is er voor de liefhebbers een over te typen link. Die geeft een kleine impressie van het wegennet hier: https://www.google.nl/maps/@25.2313049,55.3099882,15.81z

En het wegenkaartje uit mijn gidsje is dan een soort postzegel. Afgezien van de zotheidsprijs zou ik eigenlijk ook een dapperheidsprijs moeten ontvangen. Want wie waagt zich in dit toch knap drukke verkeer met links en rechts passerende wagens met zo’n lullig plattegrondje zonder aarzelen op pad…

Slot van het liedje was dat ik ruim na 14.45 uur pas weer terug bij het hotel was. Geen raamplaatsje meer kunnen bemachtigen. Nu is de vlucht overdag, dus veel behoefte aan leunen tegen ‘het patrijspoort’ om even een dutje te doen, zal ik niet hebben. En om nu te zeggen dat er onderweg beeldschone landschappen zijn te bewonderen. Viel mij op de heenweg in ieder geval tegen. Zoals dat van 11 km hoog meestal het geval is.

Heden slechts één foto gemaakt. Toegevoegd aan bestaande serie. Betreft een kabouterhuisje. Morgen dus manmoedig het deel van Dubai bekijken (hoop ik) waar je nog meer voor een biertje betaalt dan hier in het hotel.

Mocht dat allemaal van een leien dakje gaan, dan wil ik een bezoek aan Abu Dhabi ook nog in overweging nemen, maar ik zie dat niet langer als een must. Ik kan net zo goed hier nog wat in de rondte (ver)dwalen. Eigenlijk wel jammer dat de straatnamen niet altijd even snel zijn te lezen. Anders zou ik nog iets kunnen roepen van ”Goh, jij bent wel in Dubai geweest, maar hebt verzuimd om door die straat in die en die wijk te rijden…. Jammer joh. Boeiende woningen daar…”

Vrij matig hoogtepunt van deze dag was de pizza peperoni, die ik in de hotelbar soldaat heb gemaakt. Prima bakseltje met lekkere pittige peperoni. Bluswerk via Amstel.

Bij gebrek aan zinvolle vrijetijdsbesteding eventjes minder zinvol bezig geweest. Beetje zitten turven hoeveel van die enorme Airbustoestellen er vandaag landen, die in Europa zijn vertrokken. En alleen die van Emirates geteld en dus ook geen Boeings 777. Ik kwam op 40! Nu zitten die kisten natuurlijk voor een flink deel vol met lieden, die nog verder reizen. Dat is maar goed ook, anders zou het in die Dubai Mall toch belachelijk druk kunnen worden met lieden die geld teveel hebben. Je koopt tenslotte geen spullen van Versace, omdat de stof zo lekker lang meegaat.

Andere onzinnige gedachtegang: Bijna alle moskeeën zijn slechts toegankelijk voor moslims. Hoe controleert men dat? Staat er iemand bij de deur paspoorten of geloofsbrieven te controleren? Wordt er even snel gecheckt of je kennis van de Koran OK is? Hoe werkt dit? Heb ik een theologisch onderlegde volger, die hier iets over kan melden?

Ik dacht nog aan een sudoko vijfling te beginnen, maar zie daar nu toch maar van af. Ik ga lekker over dwaallichtjes dromen.

Reacties

Reacties

GJ

Ik ben blij met je relaas. Daar hoef ik absolutions niet naar toe, hoewel ik door mijn academische werk hws toch niet in zou komen

Gj

Absoluut, niet absoluitions

Caroline Langeveld

safe travels.... happily back home?!

Paul

Toch leuk om eens naar toe te zijn geweest denk ik.
Goede terugvlucht en welkom in ons pittoreske Nederland weer .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!