FraLa-Op-reis.reismee.nl

Halve eiland rond…

Halve eiland rond…

Het downloaden van foto’s voor Reismee blijkt keer op keer een tijdrovende geschiedenis. En als ik dan op een bepaald moment kijk hoeveel mensen naar die met bloed, zweet en tranen gedownloade foto’s hebben gekeken, is dat soms best een tegenvaller. Nu kan ik mij echter ook wel voorstellen dat als je zojuist je dikke winterjas aan de kapstok hebt gehangen en de thermostaat op een behaaglijker temperatuur hebt gezet, je niet direct zit te wachten op kiekjes van verre oorden waar de temperatuur van een aangenaam gehalte is.

Van de voorgeselecteerde foto’s is nu het merendeel bij Reismee terecht gekomen, dus ga alvast lekker tekeer. Ik zit na een – in vergelijking met gisteren - wat eenvoudiger maal vandaag al te smikkelen van een Licor de Beirao. Wat men hier al niet doet om deze grijsaard blij te maken…

Vandaag een vrij forse route afgelegd. Wederom eerst richting zuidkust. Ik kom dan uit bij Ribeira Brava en dat is al een geinig plaatsje. Zeker voor lieden die toeristische kitsch wensen aan te schaffen lijkt het mij een lustoord. Voor dit soort aankopen heb ik weinig interesse en bovendien zijn de parkeerplaatsen hier dus ver van de aankoopplaatsen verwijderd en zulks verhoogt mijn animo niet echt.

Vandaag zitten peinzen over eventueel DNA-onderzoek van de lokale bevolking. Het zal mij niet verbazen als daaruit zal blijken dat er ook DNA van mollen en van zwaluwen wordt aangetroffen. Mollen i.v.m. al die tunnels hier en zwaluwen, omdat enorme hoeveelheden woningen tegen heuvels, rotswanden en ander steile wand spul lijken opgeplakt. Ik snap nu ook waarom Christiano Ronaldo zo goed kan voetballen. Vast ook opgegroeid in een dergelijke woning en als je dan de bal over de heg schoot, moest je meteen een slordige 300 meter naar beneden om je bal weer terug te krijgen.

Mensen die van een fraai uitzicht houden en dat bij voorkeur vanaf woonkamer of terras doen, zijn hier in het algemeen goed aan hun trekken gekomen. Je wordt hier echt doodgegooid met bordjes “Miradouro” en dat wil zoveel zeggen als “uitzicht fraai” (hoewel ik dat ‘fraai’ er zelf heb bij verzonnen). Weer flink wat afgekiekt. Kleine stops voor een versnapering en sanitair gedoe en ruim 6 uur onderweg geweest. Blijk je bij terugkomst amper 150 km te hebben afgelegd. Maar van slechts weinige daarvan heb ik spijt. Het is echt een beeldschoon eiland. De bijnaam ‘bloemeneiland’ is nog niet iets om voor in de mond te nemen, maar het is januari en dan roepen wij in NL ook niet dat wij een land vol tulpen zijn. Hetgeen overigens echt niet wil zeggen dat het hier een dorre boel is. Het groen, waaraan in Lanzarote een schromelijk tekort is, blijkt hier meer dan voldoende aanwezig.

Inmiddels de vluchtweg van Flickr ingeslagen. Binnen redelijke termijn een aanzienlijk grotere hoeveelheid foto’s op een te raadplegen plek gekregen. Wel wat minder kritisch geweest en vandaar een grote hoeveelheid prentjes.

Nog steeds de enige gast in huis hier. Vandaag ontstond er discussie of ik al dan niet wenste dat mijn kamer werd schoongemaakt. Het blijkt dat er op de “do not disturb”-kaart ook een keerzijde is hier. En daar staat iets op van “graag schoonmaken” Nieuw fenomeen voor mij. Had intussen al bedacht dat een gesprekje met Venezuelaanse Milargos een vrij zinloze exercitie zou worden. Heeft iets met lichaamstaal te maken. Door schoonmaakperikelen toch even met haar van gedachten kunnen wisselen en ik kreeg de indruk dat zij mij goed begreep. Van lichaamstaal naar lichaam is slechts een kleine stap. Roots van Milargos liggen m.i. in Afrika. Zoals je dat wel vaker ziet bij vrouwen die van dat continent afkomstig zijn, is van een welving waar rug overgaat in het achterwerk geen sprake. Ik zou dat eerder een balkon noemen. Heb wel eens overwogen stiekem achterop te springen en te kijken of dat gemerkt wordt. Eén bil van haar bevat volgens mij meer calorieën dan de complete kadettenverzameling van onze Oranjeleeuwinnen. Maar zij is best aardig en kookt prima. Gisteren een Steak Portugees voorgeschoteld gekregen. Zal intimi via e-mail een foto sturen. Mijn hemel wat een lap was dat. Ben nog aan het herkauwen…

Plannen voor vandaag zijn nog wat vaag. Het is (wederom) bewolkt, maar in ieder geval droog. Misschien stiekem alvast een kijkje nemen bij volgende accommodatie.

Voor de vaste volgers: Inloggen bij Reismee lukte vandaag (7/2) pas weer