FraLa-Op-reis.reismee.nl

Op je verjaardag op reis gaan naar Lanzarote

Dat was dus een vroegertje vandaag. Om 7.45 uur zou ik de lucht in gaan en dat betekende de trein van 5.21 uur of zelfs eerder. Omdat ik ’mooi’ bijtijds wakker was, dacht ik aan ‘eerder’ en bleek even later met afstand de eerste NS-klant te zijn. Eerste trein ging 5.09 uur en ook daarvoor was ik ruim op tijd.

Met mijn uitgeslapen hoofd kunnen constateren dat op dit matineuze uur de ‘doe-mij-maar-gewoon-aardappelen, vlees, groenten- en-een-kuiltje-voor-de-jus-Nederlander ondervertegenwoordigd is. Vooral mensen met roots elders bevolken het perron en stappen in ‘mijn’ sprinter.

Uiteraard mooi op tijd op Schiphol en zonder enig probleem de horde van security genomen. Omdat Easyjet moeilijk doet (of in ieder geval kan doen) over een tweede stuk handbagage had ik de inhoud van mijn fototas over de schier eindeloze hoeveelheid zakken van mijn overjas uitgesmeerd. Scheelde weer een klein bedragje, want de fototas mag wel mee als je eerst vriendje wordt van Easyjet. Ik ben op dat gebied nogal kritisch en wilde eerst wel eens weten of Easyjet mijn vriendschap wel verdient…

Vertrek vanuit ‘lounge 4’ en daarvoor moet je via pier “M” (= eigenlijk H..) jezelf toegang verschaffen. Zo’n kleine drie kwartier voor vertrek krijg je te zien welke gate je moet hebben. Ik had ruim voldoende tijd voor een prima bak koffie en kon op mijn gemak rondkijken naar medestakkers, die ongetwijfeld ook allemaal vroeg uit hun mandje moesten. Om mij heen kijkend niet zo woest veel volk gesignaleerd waarbij ik dacht dat die – indien gehuld in bikini – mijn uitzicht gedurende deze vakantie sterk zouden verfraaien.

Probleemloos aan boord gekomen en goede vlucht gehad. Mijn buurvrouw op stoel 7E was het eerste slachtoffer van mijn gekwebbel, maar eenmaal op Lanzarote wist zij mij te vertellen dat zij dankzij mij een uiterst aangename vlucht had gehad. Niks ‘slachtoffer’ dus. Met een vertraging van zo'n dikke 44 jaar dus voet op Lanzarote-bodem gezet, want ik zou eigenlijk al gedurende mijn reisleidertijd op Gran Canaria een excursie deze kant op hebben gemaakt.

Mijn vervoermiddel voor dit weekje is een VW Golf en daartoe moest ik met een shuttle-busje naar Dollar. En dat terwijl Hertz gewoon op de luchthaven zelf een balie heeft. Op sleutel van de Golf staat ook met grote letters “Hertz”. Enfin, het op papier toegezegde busje-komt-zo was er inderdaad binnen het kwartier en bij de balie was het niet druk, dus ik was mooi op tijd al bij mijn hotel. Mij uit de Hollandse winterkledij gepeld en spoorslags op zoek naar de pool-bar en aldaar een biertje besteld. Meteen een streepje extra op de bestelbon gezet, want dat eerste slokkie verdampte al bijna door mijn aanwezigheid. Het bijgeleverde bakje pinda’s heb ik weinig (geen!) eer aan kunnen doen vanwege het feit dat ik midden in het proces van een nieuwe onderprothese zit. Zit thuis al een maand aan soep, vla en ander zacht spul, hoewel ik het bij Ad & Paula gebodene en ook de gisteren bij Cliff en Heleen voorgeschotelde dis succesvol en met smaak heb opgegeten.

Na de biertjes even een rondje om het zwembad. Daar zit een bewaakster, maar dat is er een van het type “meewerken drenkeling, anders hap ik je hoofd eraf”. Maar misschien heb ik niet goed gekeken.

Terug op de kamer even het balkon uitgeprobeerd. Is uiterst bescheiden van omvang, maar voldoende groot voor een tafeltje en 2 stoeltjes. Met wat goede wil is er ook sprake van zeezicht, maar de afstand is groot genoeg om niet gestoord te worden door het lawaai van de branding.

Op het balkonnetje 2 sudoko’s ingevuld en toen toch maar even een kleine poging gedaan een deel van mijn gemiste schoonheidsslaapje in te halen. Zoals bekend een redelijk kansloze missie.

Bij de receptie zitten brassen en voor een week Wifi op de kamer bijbesteld (€.19,-), zodat ik op mijn gemak alle goede wensen via FB en via e-mail tot mij kon nemen. Ik hoef dus ook niet richting receptie om dit eerste verslag richting Reismee te zenden.

Straks eventjes een klein rondje met de Golf en dan eens kijken wat het buffet hier voorstelt. Zeer tegen mijn gewoonte in half pension geboekt, maar het prijsverschil met alleen LO was dusdanig gering… Kon ik niet laten lopen. Daarnaast denk ik ook één of twee keer vreemd te gaan bij alhier via Tripadvisor bejubelde tentjes.

Reacties

Reacties

Willem R

Mooi verhaal, en nogmaals Van Harte Gefeliciteerd.

Karin

Lekker genieten van de zon op Lanzarotte! Groetjes Bob en Karin.

wim

Mooi om dit met je verjaardag te doen. Rij je een beetje rustig over al die rotsen!

caroline

Je wanderlust brengt ons hier thuis heel wat verstrooiing!

Jan Bulthuis

Van harte gefeliciteerd nog ; zie dat altijd te laat op FB. en nog vele extra vliegjaren gewenst tegen r goedkope tarieven dankzij de onbelaste kerosine . Voor jou hoop ik dat dat nog zo mag blijven al zou de hele Aarde inmiddels onder water zijn gelopen omdat Groenland is gesmolten en er geen landingsplaats meer over is of het moest bovenop de Andes zijn .
Tegen wie kwebbel je dan en waarom op dat vroege uur .Een normaal mens doet dan desnoods in het vliegtuig een tukkie zou ik denken .was dat ver weg , stoel 7 ?
Geniet van die Lanzarotten !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!