FraLa-Op-reis.reismee.nl

Relaxen

Nog verzuimd te melden dat ik op de Noord-zuidlijn naar de kant van de weg werd verwezen, omdat er een schaapskudde in aantocht was. Evenals bij een eerdere gelegenheid (er zijn op dit eiland meer schapen dan mensen) werd deze instructie mij niet gegeven door een baardige figuur met een lange stok, of door iemand op een uitgemergeld ezeltje, maar door een weldoorvoede meneer met een Rangerover. Je verwacht dat zulke mensen hun schaapjes op het droge hebben, maar nee, zij moeten mij een beetje dwarszitten. Nu had ik niet echt haast, maar het gaat om het principe. Foto van laatste deel van de kudde aan serie toegevoegd.

Gisteren was het dus verder familie- en luierdag. Bij dat laatste heb ik het dus niet over het zelfstandig naamwoord maar over het werkwoord. Vreemd trouwens om ā€œluierenā€ een werkwoord te noemen.

Op het heerlijk zonnige terras zelfs een beetje bijgekleurd en gekeken hoe Elena aan het ā€˜elastiekenā€™ was. Het gemak waarmee zoā€™n spring-in-het-veld bezig is, is voor menig stijve hark als ik jaloersmakend, maar persoonlijk heb ik van dit soort emoties weinig last. Ik geniet. Bovendien was er ter compensatie de huisschildpad. Zijn Italiaanse naam ben ik alweer vergeten en als je zijn naam roept, komt hij toch niet. Als liefhebber van de Fabeltjeskrant voorgesteld om hem Stoffel te noemen. En er dan een tweede schildpad bij te nemen en die vervolgens Blik te noemen. Leuk toch Stoffel en Blik.

Luca had ā€™s middags een cursus en Elena aan het eind van de middag tekenles. Polo dus even aan het werk gezet. Met Linda een stukje de provincie in en via een onverharde weg de Polo flink stoffig laten worden.

Rond 19 uur Elena weer opgehaald en 20.45 uur vorkje geprikt bij Zum Lƶweneck. Klinkt Duits en dat klopt ook redelijk, want de uitbater is van Duitsland afkomstig. Erg lekker allemaal.

Vandaag staat een mini-dierentuin op het programma. Is zoā€™n 100 km verderop, maar de Polo rijdt vrij zuinig. Vriendinnetje van Elena gaat ook gezellig mee. Leuk naar een kameel en wat Tibetaanse geiten turen. Er schijnt ook lokale flora aanwezig dus het gaat een leerzame dag worden.

Dit stukje maar snel op Reismee zetten, want internet is hier niet zo bijster stabiel en dat is een fors understatementā€¦

Paula

Hee Frank, je bent weer lekker aan het genieten! Voor ons eigenlijk ook wel een leuk reisdoel...